Remont S86 Sosnowiec-Katowice: 26 września rozpoczął się remont. Korek po horyzont. Lepiej jechać inną drogą

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Na S86 rozpoczął się remont nawierzchni. Od Sosnowca do Katowic utkniecie w ogromnym korkuZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Na S86 rozpoczął się remont nawierzchni. Od Sosnowca do Katowic utkniecie w ogromnym korkuZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Marzena Bugała-Azarko
Udostępnij:
Zapowiadany remont ekspresowej S86 między Katowicami a Sosnowcem stał się faktem. Na drodze z Sosnowca do Katowic kierowcy mogą korzystać tylko z dwóch pasów. Widać korek po horyzont. Utkniecie w nim na pewno, jeśli wybraliście tę drogę. Utrudnienia są jednak na razie tylko w kierunku z Sosnowca do Katowic. W przeciwnym - ruch odbywa się normalnie. Jakie plany mają drogowcy w najbliższych dniach?

S86 to najkrótsza droga ekspresowa w Polsce

Droga ekspresowa S86 – choć jest najkrótszą ekspresówką w Polsce, bo liczy niecałe siedem kilometrów, to ma dla regionu strategiczne znaczenie. S86 jest częścią ponad 40-kilometrowej drogi DK 86, a w miejscu gdzie trasa przekształca się w drogę ekspresową, łączy się w Sosnowcu m.in. z DK 94 a w Katowicach m.in. z DK 79.
To też jedna z najbardziej obciążonych ruchem tras w Polsce. Podczas ostatniego pomiaru ruchu (GPW 2020/2021) policzono, że dziennie przejeżdża tedy około 113 tysięcy pojazdów. Nic więc dziwnego, że informacja o planowanym kapitalnym remoncie i zwężeniu trzech pasów do dwóch rozpala wyobraźnię kierowców już dziś.

INFRASTRUKTURA BUDOWA DRÓG, ZOBACZ KONIECZNIE

- Cała aglomeracja stanie w korku, nie można było tego remontu zrobić w wakacje? Teraz ludzie jadą do pracy, wiozą dzieci do szkół, ruch jest dwa razy większy – pytają rozgoryczeni kierowcy.

Droga będzie remontowana w dzień i nocą

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma świadomość powagi sytuacji i dlatego wyjątkowo, w tym przypadku, zastosowano wyjątkowe rozwiązania.

- Zależy nam na szybkim i sprawnym przeprowadzeniu prac remontowych, dlatego też przy sprzyjających warunkach pogodowych, prace będą się odbywały w dzień i w nocy. Zalecamy też w miarę możliwości, by kierowcy korzystali z objazdów, wybierali alternatywne drogi – mówi Marek Prusak, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

GDDKiA zaleca objazdy. Znaki już stoją na ważnych węzłach

Praca w dzień i w nocy ma przyspieszyć remont. A proponowane przez GDDKiA objazdy mają nieco zmniejszyć ruch na remontowanej ekspresówce.

Oto fotoradary, które robią najwięcej zdjęć w województwie śląskimSprawdź ilość wykroczeń zarejestrowanych przez te urządzenia. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Fotoradary i odcinkowe pomiary prędkości w województwie śląs...

- Tablice o remoncie i zalecanych objazdach stanęły już na węzłach drogowych, z których kierowcy mogą jeszcze wybrać alternatywną trasę, tak by zdołali ominąć remontowany odcinek S86 – dodaje Marek Prusak.

Żółte tablice informujące o utrudnieniach na S86 i zalecanych objazdach stanęły na węzłach z S1 w Podwarpiu i na DK 1 w Dąbrowie Górniczej na węźle Sulno. Kierowcy zobaczą też takie tablice na DK 86 na węźle Murckowska w Katowicach. Warto przemyśleć skorzystanie z objazdu, bo alternatywą może być utknięcie w korku na remontowanym odcinku.
To bardzo prawdopodobne, bo S86 to bardzo newralgiczny odcinek, łącznik z aglomeracją. Tu kanalizuje się ruch z kierunku Warszawa, Łódź i Kraków, a z przeciwnej strony z Wrocławia i Gliwic. Wystarczy drobna stłuczka, czy nawet zepsuty samochód na poboczu, by kierowcy momentalnie utknęli w korku.

Drogowcy przygotowują się do rozpoczęcia remontu już od piątku

W piątek drogowcy zaczęli malować na drodze oznakowanie nowej organizacji ruchu. Zamiast trzech pasów i pasa awaryjnego – S86 będzie miała tylko dwa pasy. Prawy standardowy o szerokości 3 metrów i lewy – węższy – szeroki na 2,75 m.
Kierowcy wjeżdżający na S86 z innych dróg także mogą utknąć w korku, bo zamiast pasów, umożliwiających płynne włączenie się do ruchu na S86, trafią na linie ciągłe lub znaki stopu przed włączeniem.
W poniedziałek na S86 zaczęło obowiązywać ograniczenie prędkości do 60 kilometrów na godzinę i zakaz wyprzedzania przez samochody ciężarowe. To dość oczywiste, bo lewy pas będzie węższy od prawego.

Maszyny do frezowania asfaltu wjadą na ekspresówkę w poniedziałek

W poniedziałek rano, tuż po ustawieniu pionowego oznakowania, na trasę wjadą maszyny do frezowania asfaltu. Najpierw zaczną frezowanie na kierunku Sosnowiec – Katowice. Prawdopodobnie potrwa to do 28 września, kiedy to maszyny rozpoczną prace na przeciwnej jezdni – Katowice - Sosnowiec.
Jak informuje GDDKiA, remont lewych i środkowych pasów na obu jezdniach powinien zostać zakończony do połowy października. Po zakończeniu tego etapu robót ruch zostanie przeniesiony na wyremontowane pasy jezdni, a następnie rozpocznie się remont prawego i awaryjnego pasa. Wówczas kierowcy również będą mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdym z kierunków. Szerokość pasa lewego będzie wynosiła 3,5 m, a środkowego 3,25 m. Remont nawierzchni na S86 ma się zakończyć do 15 listopada.
Wykonawcą prac remontowych jest pruszkowski Drogomex. Koszt remontu to 24,8 mln złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Politycy w studiu i.PL krytykują wpis Sikorskiego o Nord Stream

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kowadłło
Jakaś masakra, stan nawierzchni tej drogi nie wymagał remontu, więc po co to robić i to w najgorszym okresie wrzesień-listopad.

Jak już ktoś miał fantazję wydać 25 milionów na remont dobrej drogi to mógł to zaplanować na okres wakacyjny kiedy ruch jest najmniejszy.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie