Remont torów do Wodzisławia zakończony. Czy pociągi pojadą szybciej?

Redakcja
Kończy się remont torów z Rybnika do Chałupek
Kończy się remont torów z Rybnika do Chałupek Arkadiusz Biernat/Dziennik Zachodni
Wodzisław Śl.: Wykonawca zakończył wszystkie prace na stacjach w Wodzisławiu Śl. i Olzie. Linia zwiększy swoją przepustowość, a skorzystają na tym pociągi towarowe.

Kiedy tory na stacjach Wodzisław Śląski i Olza będą gotowe? Czy jest szansa na oddawanie etapami urządzeń i torów na tych stacjach. Ostatnio pojawiło się tam więcej lokomotyw testowych PKP Cargo, ale też Lotosu, ZiK Sandomierz, czy CTL Logistic. Być może ma to związek z rychłym otwarciem dodatkowych torów. Kiedy będą wreszcie gotowe? - napisał Czytelnik do redakcji DZ.

Obawy mieszkańców związane z przedłużającymi się pracami w tym miejscu są w pełni uzasadnione. Tym bardziej, że w ostatnich miesiącach robotników i sprzętu na stacjach było jak na lekarstwo.

- Dopiero w ostatnich kilku tygodniach można było zauważyć więcej ruchu na stacjach. Czy wykonają to w najbliższym czasie? Opóźnienia są spore - dodaje Czytelnik. Wszystko jednak wskazuje na to, że po kilku miesiącach poślizgu, cała inwestycja zostanie zakończona w ciągu miesiąca. Takie przynajmniej sygnały płyną z PKP PLK.

- Zasadnicze prace na stacjach w Wodzisławiu Śląskim i Olzie zostały zakończone. Kompletowana jest dokumentacja projektowa i powykonawcza. W najbliższych dniach zostaną przeprowadzone odbiory eksploatacyjne wykonanych robót - wyjaśnia Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK. Jeszcze w czerwcu mają zakończyć się wszystkie prace na linii Rybnik - Wodzisław Śląski - Chałupki.
Dzięki inwestycji znacznie zwiększona zostanie przepustowość tej linii kolejowej łączącej nasz kraj z Czechami. Skorzystają na tym głównie pociągi towarowe, bo dodatkowe tory umożliwią im swobodniejsze mijanie się z przewoźnikami pasażerskimi. Zwiększony ruch już można zaobserwować.

- Skład ZiK Sandomierz relacji Sandomierz-Chałupki-Sandomierz to pierwszy pociąg towarowy jeżdżący regularnie po wyremontowanej linii kolejowej 158 - poinformowało na Facebooku Towarzystwo Entuzjastów Kolei z regionu.

Remont linii kolejowej z Rybnika do Chałupek rozpoczął się w 2014 roku. Miał się zakończyć 30 października 2015 roku (pociągi miały pojechać do Chałupek 13 grudnia 2015 r.). Tak się nie stało. Winą za to obarczono wykonawcę Rubau. Powodem było m.in. zbyt niskie zaawansowanie prac na budowie (głównie na przejazdach kolejowo - drogowych). Ostatecznie ruch pasażerski powrócił na linię Wodzisław Śl. - Chałupki w styczniu. Mimo otwarcia torów, trwały jeszcze prace wykończeniowe na wspomnianych stacjach w Wodzisławiu Śl. i Olzie.

**Obserwuj autora na Twitterze TWITTER_FOLLOW https://twitter.com/arek_biernat

**

*PIAST GLIWICE WICEMISTRZEM POLSKI
*GÓRNIK ZABRZE spadł z Ekstraklasy. Kibice nie darowali piłkarzom WIDEO
*Wielki pożar w Katowicach na zdjęciach i filmach wideo. Toksyczny dym nad miastem
*WNIOSKI I DOKUMENTY na 500 zł na dziecko w ramach Programu Rodzina 500 PLUS
*Matura 2016: Jak pisać, żeby zdać ARKUSZE + ODPOWIEDZI + TESTY
*Nowy abonament RTV, czyli opłata audiowizualna z rachunkiem za prąd ZASADY, KWOTY, ZWOLNIENIA!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie