Remont torowiska w Bytomiu – nowy odcinek oddany pasażerom
W miniony weekend odbyło się zaplanowane przez Tramwaje Śląskie przełożenie ruchu na przebudowany tor na odcinku między Bytomiem-Stroszkiem, a ul. Piłkarską. Zgodnie z zapowiedzią Tomasza Jabłeki z firmy Contraxim, wykonawcy inwestycji, od 17 kwietnia pasażerowie w Bytomiu korzystają już z komfortowego odcinka. Nowe torowisko jest cichsze od dotychczasowego dzięki zastosowaniu bezstykowego łączenia. Podczas prac przy przebudowie wykonawca używał wysokiej jakości kamienia – melafiru.
- Jest to kamień najwyższej jakości. Jest używany na kolei, jako materiał pierwszej kategorii. A przy okazji wprowadzamy kolor do miasta, ponieważ kamień jest czerwony, bardzo ładnie to wygląda – wyjaśnia Tomasz Jabłeka.
Odcinek między Bytomiem-Stroszkiem, a ul. Piłkarską oddany w dniach 15-16 kwietnia liczy ok. 5 km.
- Tor jest już podbity i wyregulowany, po przełożeniu ruchu będzie osiągnięta końcowa jakość przejazdu. Zamontowane są nowe przejazdy, będą gotowe nowe perony z oznaczeniami dla osób niewidomych. Mamy już stałą wysokość toru, więc możemy do niego wszystko dopasować – mówił Tomasz Jabłeka przed oddaniem toru.
Dodał wówczas, że nowe perony będą oddawane do użytku praktycznie w każdym kolejnym tygodniu.
Jak informuje Urząd Miejski, prace wykonane w marcu objęły m.in. przebudowę przejazdów tramwajowych przez ul. Dąbrowa Miejska, Leśną i Węglową, wykonanie przejścia dla pieszych, zamontowanie szyn do podkładów strunobetonowych na odcinku od zajezdni w Stroszku do ul. Piłkarskiej, a także przebudowę sieci trakcyjnej w rejonie Centrum Handlowego M1.
Remont torowiska tramwajowego w Bytomiu – dalsze prace w toku
Kolejny etap remontu wiaduktu tramwajowego nad ul. Wrocławską rozpoczął się 12 kwietnia. Obejmuje prace związane z oczyszczeniem powierzchni betonowych, w tym filarów i przyczółków wiaduktu, a także uzupełnienie ubytków. Z kolei na wakacje zaplanowana jest przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od ul. Olimpijskiej do ul. Chrzanowskiego. W ramach inwestycji zostanie dobudowany drugi tor przy ul. Tarnogórskiej, dzięki temu tramwaje nie będą musiały korzystać z tzw. mijanki.
- Przebudowa torowiska tramwajowego od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich i Sądowej do zajezdni w Stroszku to jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych przez spółkę Tramwaje Śląskie w Bytomiu. Linia ta łączy bowiem centrum Bytomia z Dąbrową Miejską, a także osiedlem im. gen. Ziętka oraz Stroszkiem, zapewniając mieszkańcom tych dzielnic dojazd do centrum, ale również Chorzowa i Katowic. Realizacja tej inwestycji podzielona jest na odcinki, a mimo trwających prac, cały czas utrzymywany jest ruch tramwajowy na tej linii – podkreśla bytomski Urząd Miejski.
Przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od Śródmieścia Bytomia, czyli skrzyżowania ulic Sądowej i Powstańców Warszawskich, do zajezdni w Stroszku kosztuje łącznie 88,5 mln zł. Tramwaje Śląskie pozyskały na ten cel dofinansowanie z Unii Europejskiej w wysokości ponad 75 proc. środków kwalifikowanych.
Zobacz także
- Europa Centralna ma nowego właściciela. Centrum handlowe kupiła belgijska firma
- Koszmar pieska w Gliwicach. Skrajnie zaniedbany zwierzak został odebrany właścicielom
- Przenigdy nie klikaj w ten link! Oszustwo na Messengerze może Cię drogo kosztować
- Międzynarodowe Targi Turystyczne w Zabrzu – Bośnia i Hercegowina zaprasza
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?