Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont torowiska tramwajowego w Bytomiu to fuszerka? Tak twierdzi mieszkaniec miasta - tory są nierówne i źle ułożone

Paweł Kurczonek
Paweł Kurczonek
Torowisko tramwajowe w Bytomiu - mieszkańcy narzekają na jakość wykonania. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Torowisko tramwajowe w Bytomiu - mieszkańcy narzekają na jakość wykonania. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Paweł Kurczonek / Polska Press
Jak informuje Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu, remont torów w centrum jest jedną z najważniejszych inwestycji w mieście. - Przypomnijmy, że przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od skrzyżowania ul. Sądowej z Powstańców Warszawskich do zajezdni w Stroszku kosztuje łącznie 88,5 mln zł – podkreśla MZDiM. Tymczasem pasażerowie narzekają na kiepską jakość wykonania i skarżą się na brak komfortu jazdy. - Nawet gołym okiem widać że torowisko jest nierówne i krzywe – pisze zirytowany mieszkaniec Bytomia.

Torowisko tramwajowe w Bytomiu powinno zostać ponownie ułożone?

Bytomski MZDiM informuje w komunikacie z 27 lutego, że praktycznie gotowy jest odcinek torowiska tramwajowego w rejonie Urzędu Miejskiego w Bytomiu. Podważa to jeden z mieszkańców miasta. W wiadomości przesłanej do redakcji, przebudowę torowiska linii numer 19 ocenia, jako źle wykonaną.

- To co widzę, wygląda dopiero jak przygotowanie do wykonania tej inwestycji. Jadąc tramwajem nie da się odczuć kolosalnej poprawy komfortu jazdy, nadal buja i tramwaj pokonuje górki jak przed przebudową – pisze rozdrażniony pasażer.

A krzywe i nierówne torowisko w okolicach Urzędu Miejskiego zobaczy nawet niezbyt wprawne oko.

- Dodatkowo w niektórych miejscach "już gotowego torowiska" można zaobserwować sytuacje, że tory wiszą w powietrzu (np. przy przystanku przy Urzędzie Miasta, w połowie odcinka między Urzędem Miasta i basenem) i uginają się pod przejeżdżającymi tramwajami – dodaje mieszkaniec.

Zaznacza, że to tylko jeden z wielu przykładów. Zdaniem pasażera podobnie krzywe torowiska można zauważyć na wszystkich odcinkach na Stroszku.

- Jeszcze jedną ciekawą rzeczą jest fakt, że większość przejść i przejazdów przez tory jest wyżej od nowego poziomu torów. Sytuacja ta sprawia że powstają bardzo widoczne i odczuwalne podjazdy i zjazdy, więc tramwaj nie porusza się gładko – podkreśla pasażer.

Jak pisze, najlepiej widać to na Stroszku, w okolicy nowego centrum handlowego, a także przy krytym basenie w pobliżu Urzędu Miejskiego.

- Kilka razy widziałem, jak pracownicy "naciągają", docinają lub spawają dodatkowo niżej położone nowe tory, żeby dopasować je do wyżej położonych przejść i przejazdów – informuje niezadowolony podróżny.

Czy nowo wyremontowana linia jest wykonana gorzej, niż te działające od lat? Tak twierdzi mieszkaniec Bytomia. Jako przykład podaje torowisko przy ulicy Chorzowskiej w okolicy osiedla Arki Bożka. Jego zdaniem ten odcinek, mimo wielu lat użytkowania wygląda lepiej i daje lepszy komfort podróżowania, niż nowa, kosztowna inwestycja.

Więcej o samym remoncie można przeczytać na stronie mzdim.bytom.pl.

Zobacz także

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera