Rewolucja w McDonald's. Sieć idzie na wojnę z plastikiem. Znikają plastikowe słomki, opakowania McFlurry i patyczki do baloników

TK

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
McDonald's wycofuje plastikowe słomki. To rewolucja w popularnej sieci. Ale nie jest to jedyna zmiana. Poza tym, że plastikowe słomki zostaną zastapione papierowymi odpowiednikami, to McDonald's wprowadza nowe, ekologiczne rozwiązania. Mowa o opakowaniach lodów McFlurry. Znikną również plastikowe patyczki do balonów. Ile rocznie w McDonald's zużywało się plastiku? Te liczby robią wrażenie.

McDonald's idzie na wojnę z plastikiem. Znikają plastikowe słomki

McDonald's wprowadza rewolucyjne zmiany w swoich wszystkich restauracjach. Znikają z nich plastikowe słomki. Zostały zastąpiony papierowymi odpowiednikami. Co ciekawe nowe, papierowe słomki w McDonald's cechuje:

  • wykonanie z papieru certyfikowanego przez PEFC,
  • papier nadaje się w 100 proc. do recyklingu,
  • możliwość pozostawienia w wodzie nawet przez 5,5 godziny bez namakania.

Rewolucja w McDonald's

To wyraźnie pokazuje, że również McDonald's wpisuje się w nurt przebudzenia ekologicznego i dokłada swoją cegiełkę w wojnie z plastikiem. Sieć zauważa, że rocznie w restauracjach McDonald's zużywa się:

  • 160 milionów słomek,
  • 23 miliony kubeczków McFlurry,
  • 3,5 miliona patyczków do balonów.

Zmiany w McDonald's mają przyczynić się do redukcji gazów cieplarnianych z restauracji, biur i w łańcuchu dostaw, recyklingu wszystkich odpadów z sal jadalnych, a także wprowadzenia biodegradowalnych opakowań.

Nowe opakowania McFlurry. Koniec z plastikowymi patyczkami w McDonald's

Zmiany w McDonald's to nie tylko koniec plastikowych słomek. Sieć zastępuje również dotychczasowe opakowania na McFlurry papierowymi.

Podobny los spotka baloniki z logiem McDonald's, a konkretnie plastikowe patyczki. Ich też już więcej nie uświadczymy w restauracjach.

Zmiana opakowań oraz technologie stosowane przez recyclerów umożliwiają nam stopniowe zamykanie obiegu i przetwarzanie odpadów np. na ręczniki papierowe – mówi Tomasz Kurpiewski, menadżer ds. zrównoważonego rozwoju McDonald's Polska.

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3