Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Robert Kubica weźmie udział w słynnym amerykańskim wyścigu 24h Daytona. "To dla mnie nowe wyzwanie"

OPRAC.:
Tomasz Biliński
Tomasz Biliński
Kubica weźmie udział w słynnym wyścigu 24h Daytona. "To dla mnie nowe wyzwanie"
Kubica weźmie udział w słynnym wyścigu 24h Daytona. "To dla mnie nowe wyzwanie" fot. adam jankowski / polska press
High Class Racing potwierdził skład kierowców na styczniowy wyścig Rolex 24 w Daytonie. W tym roku w barwach duńskiego zespołu gościnnie pojedzie Robert Kubica. Daytona to obok Le Mans 24 jeden z najważniejszych wyścigów długodystansowych na świecie, rozgrywany na Florydzie nieprzerwanie od 1962 roku.

Robert Kubica, który w sezonie 2021 nadal będzie testowym kierowcą zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN występującego w Formule 1, poprowadzi prototyp Oreca 07 Gibson LMP2.

– Jestem bardzo wdzięczny za szansę, jaką otrzymałem od High Class Racing. Zaproszenie do startu na torze Daytona International Speedway będzie dla mnie nowym wyzwaniem. W swojej karierze skupiałem się do tej pory na wyścigach sprinterskich. Co prawda przed czterema laty startowałem w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju, ale musiałem się wycofać z powodu problemów technicznych. Ten wyścig będzie ode mnie wymagał zupełnie innego podejścia opartego na pracy zespołowej, świetnej wytrzymałości i przygotowaniu fizycznym. Nowością będzie dla mnie także samochód Oreca LMP2 – wskazuje Kubica.

Duński zespół High Class Racing uzupełnią w tym roku austriacka gwiazda serii DTM – Ferdinand Habsburg oraz Duńczycy Anders Fjordbach i Dennis Andersen.

– Jestem podekscytowany całym wyścigiem i otoczką wokół niego. Daytona to dla mnie kolejna okazja, żeby ścigać się na najwyższym poziomie z zawodnikami światowej klasy. Już nie mogę się doczekać pracy z tak wspaniałym zespołem. Teraz skupiam się na tym, żeby jak najlepiej przygotować się do startu – dodaje Kubica, którego partnerem jest PKN ORLEN.

Według badań przedstawiony przez koncern, 70 proc respondentów kojarzy 35-letniego kierowcę z ORLENEM, co ma przynosić koncernowi wymierne korzyści biznesowe i wizerunkowe. – Poprzez sponsoring motorsportu docieramy do miliardów kibiców na całym świecie i umacniamy globalne postrzeganie naszej marki. Wspierani przez nas zawodnicy z sukcesami występują w Formule 1, Dakarze czy żużlowych Grand Prix, a teraz również w wyścigu 24h Daytona. Prezentacja naszego logotypu szerokiej publiczności przekłada się bezpośrednio na nasz biznes, który obecnie prowadzimy w ponad 110 krajach na całym świecie - mówi Adam Burak, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Komunikacji i Marketingu.

Według badań Nielsen TV Exposure Analysis z 2020 roku, w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2020 roku ekwiwalent reklamowy dla marki ORLEN wyniósł ponad 400 milionów złotych. Natomiast według badań instytutu ARC Rynek i Opinia z 2019 roku co szósty kierowca przyznaje, że sponsoring Kubicy wpłynął na częstsze korzystanie ze stacji ORLEN.

JUŻ IDZIESZ? MOŻE CIĘ ZAINTERESUJE:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Robert Kubica weźmie udział w słynnym amerykańskim wyścigu 24h Daytona. "To dla mnie nowe wyzwanie" - Sportowy24