Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ROS, RON, Capping. To podstawowe pojęcia w reklamie internetowej, znasz je?

Grzegorz Zajączkowski
Grzegorz Zajączkowski od Freepik
Jeżeli czytałeś cenniki reklamy internetowej zapewne spotkałeś się z takimi pojęciami jak ROS, RON, HP, ROC, CAPPING, to podstawowe pojęcia związane z reklamą banerową na portalach internetowych. [video:http://get.x-link.pl/9827b391-7b49-bd35-ee15-1aacd478983c,060b9175-7a92-5bf1-d846-adc19f127d21,embed.html width:640 height:480] Bardzo często przy emisji reklamy internetowej reklamodawcy chcą emitować swoją reklamę na stronie głównej serwisu (HP – Home Page). Czy to ma sens ?

Strona główna serwisu miejsca reklamowe

 

 Konferencja marketingowa marketingON - 4 lutego 2019 w Bydgoszczy

Czy strona główna serwisu to to samo co strona główna gazety?

Moim zdaniem nie, to są dwie różne strony i różne podejścia do reklamowania się.

By móc odpowiedzieć na pytanie czy sens jest reklamować się na stronie głównej serwisu trzeba sprawdzić jego statystyki. Musimy sprawdzić jaki procent ruchu w całości serwisu stanowi strona główna.

Dlaczego to takie ważne, ponieważ jeżeli dany serwis posiada 99% ruchu z wyszukiwarki lub social media, bo np. nie ma mocnej marki i nie jest znany wśród internautów, co za tym idzie nikt „ z palca” nie wpisuje jego adresu w przeglądarkę. Wówczas musi pozyskiwać ruch z innych źródeł a wtedy na pewno nie pozycjonuje czy reklamuje strony głównej a konkretne artykuły.

Co za tym idzie reklamowanie się na stronie głównej nie ma sensu ponieważ nie posiada ona wystarczającego ruchu i np. 99 % osób wchodząca na konkretne artykuły z wyszukiwarki w ogóle nie zobaczy waszej reklamy. 

Znajomość serwisu to nie główny powód mniejszej liczby ruchu na stronie głównej, jednak nie zmienia to faktu, iż zanim zdecydujesz się na reklamę na wybranej kategorii serwisu sprawdź zawszę statystyki. 

Sprawdzaj statystyki by wiedzieć gdzie się reklamować

 

Zanim zdecydujemy czy reklamujemy się na stronie głównej czy całym serwisie, przypomnijmy sobie cel akcji.

Przykładowa sytuacja, chcę dotrzeć do grupy managerów małych i średnich przedsiębiorstw, wybieram reklamę na Strefie Biznesu.

Jeżeli celem mojej reklamy będzie dotarcie do jak największej grupy odbiorców wówczas wybiorę reklamę na całym serwisie, ponieważ na wszystkich jej podstronach pojawiają się potencjalni moi klienci.

Jeżęli masz bardzo specyficzną ofertę i szukasz mocno wyspecjalizowanej grupy docelowej np. świadczysz usługi w dziedzinie dotacji unijnych, wybierz kategorię „Dotacje unijne” na Strefie Biznesu, jednak musisz się liczyć z tym, że ruch będzie mniejszy a cena za emisję reklamy większa.

Taka sytuacja jest całkiem normalna a tak zawężona grupa docelowa może jedynie zwiększyć skuteczność twych reklam. 

Podstawowe pojęcia reklamowe

  • ROS – run on site – emisja na całym serwisie
  • RON – run on network – emisja na wszystkich serwisach wydawcy
  • HP – home page – emisja na stronie głównej,
  • ROC – run on category – emisja na wybranej podstronie serwisu, wybranym dziale, kategorii.

Dodatkowo w cennikach spotkacie dodatkowe dopłaty za targetowanie po IP oraz capping.

Capping – to ograniczenie kontaktów z reklamą dla jednego unikalnego użytkownika.

Ograniczenie emisji reklamy dla unikalnego użytkownik pozwala Ci zaoszczędzić swe reklamy.

Jeżeli na przykład reklamujesz wymianę okien to nie ma sensu męczyć internautów swoją usługą ponieważ jak ktoś wczoraj lub 3 miesiące temu wymienił okna to na pewno nie skorzysta z Twojej usługi.

Zatem nawet jak będziesz mu serwował 10 reklam to jedynie stracisz pieniądze, a zastosowanie capping pozwala na ograniczenie emisji reklamy na przykład do dwóch emisji reklamy na jednego unikalnego użytkownika w trakcie kampanii.

Dzięki temu dany użytkownik zobaczy reklamę maksymalnie dwa razy.

Grafika przygotowana dzieki Freepik

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: ROS, RON, Capping. To podstawowe pojęcia w reklamie internetowej, znasz je? - Gazeta Pomorska