Rusza remont autostrady A4 pomiędzy Górą św. Anny a granicą województw śląskiego i opolskiego. Koszt prac to 56 mln złotych

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Od 2013 roku opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wyremontował około 150 km autostrady A4 z całego liczącego ponad 170 km odcinka (obie jezdnie).
Od 2013 roku opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wyremontował około 150 km autostrady A4 z całego liczącego ponad 170 km odcinka (obie jezdnie). GDDKiA Opole
Wykonawca wymieni warstwę wiążącą i ścieralną autostrady na odcinku Góra św. Anny - granica Opolszczyzny i województwa śląskiego, a w niektórych miejscach również jej podbudowę. Remont obejmie także system odwodnienia drogi oraz mostów i wiaduktów.

W czwartek, 12 sierpnia rozpoczęło się ustawianie barier rozdzielających przeciwne kierunki ruchu na jezdni w stronę Wrocławia. To właśnie na nią zostanie przeniesiony ruch samochodów z jezdni na Katowice, która będzie remontowana.

- Kierowcy muszą uważać, bo prace te powodują lokalne zwężenia autostrady do jednego pasa - informuje Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Natomiast sam remont jezdni w stronę Katowic ruszy we wtorek. W pierwszej kolejności na odcinku o długości 8,24 km od MOP-u Góra św. Anny do okolicy węzła „Strzelce Opolskie”. Równolegle prace będą trwały na znajdującym się na tym odcinku węźle „Kędzierzyn-Koźle”.

- W tym czasie wjazd i wyjazd z niego nie będzie możliwy - zaznacza Agata Andruszewska

.

Objazd zostanie wyznaczony drogami krajowymi 88 i 94 oraz wojewódzką 426.

Po zakończeniu prac na tym odcinku, robotnicy będą przechodzili na kolejne, aż do granicy województw opolskiego i śląskiego.

- W ramach zadania odnowimy jezdnię południową w kierunku Katowic na odcinku około 17,5 km oraz jezdnię północną w kierunku Wrocławia na odcinku około 12 km - informuje Agata Andruszewska. - Wyremontujemy też nawierzchnię na dwóch węzłach „Kędzierzyn-Koźle” i „Strzelce Opolskie”.

Ze względu na znaczny zakres prac zakończenie inwestycji zaplanowano na IV kwartał 2022 roku, a roboty podzielono na pięć etapów (przerwa zimowa od 15 grudnia do 15 marca), z których każdy będzie trwał maksymalnie dwa miesiące.

Wykonawca wymieni warstwę wiążącą i ścieralną autostrady, a w niektórych miejscach również jej podbudowę. Remont obejmie także system odwodnienia drogi oraz mostów i wiaduktów.

Koszt prac to 56 mln złotych, a wykona je konsorcjum firm ADAC-LEWAR i DROG-BUD. Przeznaczony do remontu odcinek został oddany do ruchu w 2001 roku, a zastosowane podczas budowy technologię wymagającą remontu po okresie 20 lat.

Od 2013 roku opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wyremontował około 150 km autostrady A4 z całego liczącego ponad 170 km odcinka (obie jezdnie).

Czarnek zapowiada HIT!

Wideo

Materiał oryginalny: Rusza remont autostrady A4 pomiędzy Górą św. Anny a granicą województw śląskiego i opolskiego. Koszt prac to 56 mln złotych - Nowa Trybuna Opolska

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
13 sierpnia, 11:41, Ryży:

Za rudego to byś jednym pasem jeździł.

Były dwa projekty Biura Projektowego na 2 i 3 pasy na A4 . Wybrano tańszy na 2 pasy bez przygotowania na realizację w przyszłości 3-ciego pasa. Trzeba od nowa wykupić tereny wzdłuż A4, poszerzyć mosty, wiadukty. Czyli ponieść znaczne koszty i mnóstwo trudnej pracy przy czynnej autostradzie

G
Gość
13 sierpnia, 8:15, Matołuszek Kłamczuszek:

Szkoda, że przy jednym bajzlu nie dobudują od razu tego 3 pasa, co go Krzywousty Kłamczuszek obiecał parę dni temu

Pretensje do poprzedników którym brakowało pieniędzy i wybrali wariant 2-pasmowy, chociaż był wariant projektu na 3 pasy. Niestety nie przygotowali mostów , poboczy pod trzeci pas i trzeba wszystko robić od początku, a to kosztuje dużo pieniędzy i czasu przy olbrzymim kociokwiku komunikacyjnym( wyłączenia odcinków modernizowanych)

R
Ryży
Za rudego to byś jednym pasem jeździł.
M
Matołuszek Kłamczuszek
Szkoda, że przy jednym bajzlu nie dobudują od razu tego 3 pasa, co go Krzywousty Kłamczuszek obiecał parę dni temu
Dodaj ogłoszenie