Prace geodezyjne to etap przygotowawczy przed wejściem na teren nieruchomości przez które będzie przechodził planowany 97-kilometrowy rurociąg.
Geodeci będą przeprowadzać pomiary na działkach w obrębach miejscowości: Woźniki, Babienica, Lubsza, położonych na trasie planowanego rurociągu. Geodeci będą wykonywać tyczenia obszaru objętego pracami budowlanymi. Ich prace prowadzone są zgodnie z zapisami Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Budowa rurociągu produktowego Boronów – Trzebinia jest realizowana w oparciu o Ustawę z dnia 22 lutego 2019 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w sektorze naftowym. Inwestorem jest przedsiębiorstwo PERN S.A, spółka skarbu państwa odpowiedzialna za magazynowanie oraz logistykę ropy naftowej i paliw.
Zadanie realizuje konsorcjum firm budowalnych Agat S.A. z siedzibą w Koluszkach i ZRUG Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu.
Jak informuje inwestor, pytania w sprawie prac geodezyjnych można kierować do: Przedstawiciel Generalnego Wykonawcy Inwestycji (tel. 731 690 900) - w zakresie w zakresie prac geodezyjnych. Kierownik budowy (tel. 668 212 799) - w zakresie informacji o robotach budowlanych. Pod nr telefonu 600 329 027 uzyskacie Państwo informację o całym przebiegu procesu inwestycji.
Nie przeocz
Po co budują rurociąg Boronów-Trzebiinia?
Rurociąg produktowy relacji Boronów – Trzebinia będzie przebiegał przez tereny miast i gmin województwa śląskiego i małopolskiego: Boronów, Woźniki, Koziegłowy, Siewierz, Poręba, Łazy, Dąbrowa Górnicza, Sławków, Bolesław, Bukowno oraz Trzebinia.
Inwestycja stanowi przedłużenie istniejącego rurociągu produktowego relacji Płock – Koluszki – Boronów do Terminala Paliw w Trzebini.
Ze strategicznego punktu widzenia, budowa rurociągu Boronów – Trzebinia ma na celu poprawę bezpieczeństwa zaopatrzenia południa Polski w paliwa poprzez zwiększenie zasięgu transportu rurociągowego paliw z rafinerii PKN ORLEN w Płocku. Transport rurociągowy jest najbezpieczniejszym i najbardziej efektywnym sposobem zaopatrzenia w paliwa. Poprzez wykorzystanie istniejącego już rurociągu Płock-Koluszki-Boronów rafineria zostanie połączona z Górnym Śląskiem – regionem o bardzo wysokiej konsumpcji paliw. Obecnie Górny Śląsk zaopatrywany jest transportem łączonym (rurociąg, kolej, transport kołowy), bądź koleją.
Tym samym budowa rurociągu paliwowego Boronów – Trzebinia zalicza się do inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym i stanowi przedłużenie istniejącego układu rurociągów produktowych Płock – Koluszki – Boronów.
Zobacz koniecznie
Baza paliw w Boronowie
Przypomnijmy, że w lipcu 2020 roku w Bazie Paliw nr 3 w Boronowie zakończono skomplikowany proces montażu dachu na budowanym zbiorniku. Realizacja tej inwestycji da Klientom PERN dodatkowe 10 tys. m³ pojemności na magazynowanie oleju napędowego. Projekt należy do II etapu rozbudowy baz paliw w ramach programu Megainwestycje PERN.
Z kolei w listopadzie ubiegłego roku wspierający to przedsięwzięcie poseł Andrzej Gawron i wójt gminy Boronów Krzysztof Bełkot wzięli udział w spotkaniu z PERN S.A. w Boronowie, gdzie prowadzono rozmowy o planach związanych z przedsięwzięciem.
PERN S.A. to polskie przedsiębiorstwo, będące krajowym i regionalnym liderem logistyki naftowej. Zarządza siecią rurociągów naftowych.
Musisz to wiedzieć
Bądź na bieżąco i obserwuj
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?