Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rybnik: fotokody na kinie i teatrze odczyta komórka

Barbara Kubica
Wkrótce rybniczanie przechodząc obok domu kultury, kina czy teatru nie będą już musieli szukać plakatów z repertuarem czy dzwonić do danej placówki i pytać o ofertę. Wystarczy odczyt fotokodu.

Na wszystkich instytucjach kultury i lokalach zamontowane zostaną tak zwane fotokody, za pomocą których - przez telefon komórkowy - będzie można sprawdzić, co się w danej placówce dzieje.

Te same informacje rybniczanie będą mogli także znaleźć w 70 podświetlanych gablotach informacyjnych, które staną na najbardziej uczęszczanych przystankach autobusowych i na gigantycznym telebimie, który zamontowany zostanie na ścianie Rybnickiego Centrum Kultury. Co więcej, w 17 punktach miasta - na basenach, w galeriach handlowych, urzędach - zamontowane będą ekrany LCD, a na nich zapowiedzi koncertów Marcina Dańca, śląskich biesiad i pikników.

To wszystko będzie się działo w ramach projektu Kultura.rybnik.eu. - Pomysł jest dobry, bo kino mam zaledwie kilkaset metrów od domu, a nigdy nie wiem, co w nim jest wyświetlane. Teraz w drodze na uczelnię będę mógł szybko to sprawdzić - mówi Grzegorz Kania, mieszkaniec Boguszowic.

W ten sposób Rybnik chce się stać kulturalną stolicą całego regionu.

- To jest pierwszy tak kompleksowy program promocji wydarzeń kulturalnych, które odbywają się na terenie miasta. Będzie on dostępny nie tylko dla naszych jednostek - domów kultury, bibliotek, ale także dla wszystkich stowarzyszeń, klubów i przede wszystkim właścicieli prywatnych barów, pubów, galerii i restauracji, w których odbywają się koncerty, wernisaże, wystawy i spotkania z autorami książek - mówi Krzysztof Jaroch, szef projektu z Urzędu Miasta.

Właściciele lokali podkreślają, że dla nich przedstawienie swojej oferty w tak nowoczesny sposób to szansa na rozwój.

- Aby przyciągnąć klientów, często organizujemy koncerty lokalnych muzyków. Nas nie stać na wykupienie reklamy w telewizji. O takich imprezach rybniczan informujemy albo za pomocą ulotek, albo zwykłą pocztą pantoflową. Teraz za darmo będę mógł zareklamować się nawet na przystanku - mówi nam pan Paweł, menadżer klubu w centrum Rybnika. Projekt, który realizowany będzie w mieście przez najbliższych 15 miesięcy, kosztuje 1,9 miliona złotych. Większość pieniędzy na ten cel dała Unia Europejska.

- Dzięki tej dotacji przez 15 miesięcy będzie się także ukazywał w nakładzie 30 tysięcy egzemplarzy Donosiciel kulturalny, czyli miesięczny przewodnik, który wskaże najciekawsze imprezy i miejsca. Będzie zawierał informacje i rozmowy z artystami, którzy wystąpią w Rybniku - mówi Jaroch.

Fotokody to niewielkie, czarno-białe kwadraty, umieszczone na przykład na ścianie budynku.
Osoby, które mają telefony komórkowe wyposażone w przeglądarkę internetową, muszą ściągnąć z sieci darmową aplikację, która umożliwia odczytywanie fotokodów. Potem wystarczy zbliżyć telefon do kodu umieszczonego na plakacie. Na ekranie telefonu pojawi się wtedy odpowiednia strona internetowa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!