Rybnik bohaterem serialu – finał dwuletniej przygody
Po dwóch latach Rybnik kończy przygodę z udziałem miasta jako bohatera serialu „Diagnoza” - informuje Urząd Miasta Rybnika. Dziś (wtorek, 21 maja) stacja TVN wyemituje 13 odcinek czwartej serii serialu.
Od 4 września 2017 roku widzowie w całej Polsce oglądali perypetie lekarzy z Szpitala Specjalistycznego nr 4 w Rybniku, poznając tym samym miasto.
Na lokowanie produktu turystycznego miasta w serialu fabularnym czyli tzw. city placement Rybnik zdecydował się w marcu 2017 roku, podpisując tym samym umowę z TVN Media na realizację minimum 40 ujęć we wszystkich odcinkach serialu pierwszej serii oraz użycie słowa Rybnik minimum 10 razy. Promocja miasta w ten sposób kosztowała 369 tys. zł brutto (tyle samo wydano za promocję w 2 sezonie, zaś w trzecim i czwartym było to 300 tys. zł brutto) - przypomina Agnieszka Skupień, rzecznik Urzędu Miasta Rybnika.
Aktorzy przyjechali do Rybnika, a 13 czerwca odbyło się spotkanie z dziennikarzami i aktorami na planie. Prezydent miasta przywitał Maję Ostaszewską, Adama Woronowicza, Magdalenę Popławską oraz Macieja Zakościelnego w Rybniku. Dziennikarze mieli okazję zobaczyć prace przy pierwszym odcinku serialu. Kampus ponownie na parę dni stał się szpitalem.
Uroczysta premiera serialu odbyła się w sierpniu z udziałem gwiazd serialu. Pierwszy odcinek wyemitowano w stacji TVN we wtorek 5 września o godz. 21.30. Diagnozę, a tym samym Rybnik na antenie telewizji oglądało średnio 2,2 mln widzów. Serial stał się najchętniej oglądaną produkcją fabularną TVN. Finał sezonu 28 listopada 2017 roku zobaczyło 2,6 mln widzów. Z kolei w serwisie player.pl Diagnozę wyświetlono 6,8 mln razy.
Nie przegapcie
- Najlepsze porodówki w województwie śląskim wybierają przyszłe matki
- Ostrzeżenie: te leki są wycofane ze sprzedaży w aptekach
- Najdroższe domy w województwie śląskim TOP 20. Poznaj ceny
- One rozgrzeją każdą publiczność! ZDJĘCIA
- Piast świętował mistrzostwo na ulicach Gliwic
- Wojsko sprzedaje sprzęt. Co AMW ma w ofercie w maju 2019?
Serial Diagnoza kupiła ukraińska telewizja
Ujęć Rybnika było w sumie o kilkanaście więcej, a Rybnik padł z ust aktorów aż 15 razy. Dzięki serialowi od kwietnia tego roku w ogólnopolskich mediach o Rybniku pisano i mówiono ponad 2400 razy! Ekwiwalent reklamowy (AVE) wyliczono na 7,3 mln złotych. Ogromny sukces „Diagnozy” w Polsce spowodował, że „nasz” serial zakupiła ukraińska stacja 1+1. Od grudnia 2017 roku widzowie tej stacji poznawali losy Anny, Michała, Sadzików i Artmanów, a przy okazji poznawali Rybnik. Sukces serialu zaowocował także Telekamerą za najlepszy serial oraz dla Mai Ostaszewskiej jako najlepszej aktorki.
Od czerwca 2017 roku rybniczanie przyzwyczaili się do udziału gwiazd i ekipy filmowej w życiu naszego miasta. Maję Ostaszewską czy Macieja Zakościelnego można było spotkać na rynku, bulwarach czy przy familokach w dzielnicy Chwałowice. W szczególności Chwałowice były ulubioną dzielnicą filmowców i praktycznie w każdej serii pojawiali się tam. Przygotowaniem aktorów do „godanio po naszymu” zajął się Mateusz Sebastian, prowadzący na co dzień ze swoją żoną blog podróżniczy belekaj.eu.
Zobacz także:
Ostatni odcinek Diagnozy w TVN. Jak się skończył serial?
Zobaczcie koniecznie
Zaskakująca wystawa STOP SMOG w Katowicach
Najciekawsze startupy na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?