S1: Będzie przetarg na wykonanie koncepcji programowej prawie 40 km tej trasy

Anna Dziedzic
Budowa kolejnego, prawie 40-kilometrowego odcinka trasy ekspresowej S1, coraz bliżej. Podpisano "Program inwestycji dla budowy S1 Kosztowy II (Mysłowice) - Suchy Potok (Bielsko-Biała)."

15 marca 2017 r. podpisany został Program inwestycji dla budowy S1 Kosztowy II (Mysłowice) - Suchy Potok (Bielsko-Biała).
Inwestycja, polegająca na budowie drogi ekspresowej S1, znajduje się w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Chodzi o około 40-kilometrowy odcinek tej trasy, który ma powstać na trasie od Mysłowic do Bielska-Białej. W ramach tej inwestycji zostanie zrealizowana droga ekspresowa po nowym śladzie w województwie śląskim i małopolskim, a także obwodnice miejscowości Bieruń i Oświęcim (droga krajowa nr 44).

CZYTAJCIE TEŻ:
Budowa S1: będzie decyzja środowiskowa na tzw. obejście Węgierskiej Górki
Sosnowiec i GDDKiA wspólnie przebudują S1. Będzie nowy węzeł

Co oznacza dla tego przedsięwzięcia podpisanie Programu inwestycji?

- To oznacza, że w najbliższym czasie będziemy mogli ogłosić przetarg na wykonanie koncepcji programowej dla tej inwestycji - mówi Marek Prusak, rzecznik prasowy katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Co powstanie na S1?

Budowa odcinka S1 z Mysłowic do Bielska obejmuje budowę 39,7 km drogi klasy S o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy z rezerwą na budowę trzeciego, budowę obwodnicy Oświęcimia (9,7 km) i obwodnicy Bierunia (2,1 km) klasy GP, budowę ośmiu węzłów drogowych z drogami krajowymi, wojewódzkimi i powiatowymi, budowę około 63 obiektów inżynierskich (mostów, wiaduktów etc.) oraz dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych.

S1 to część europejskiego korytarza

Projektowany odcinek drogi krajowej ekspresowej S1 jest uzupełnieniem europejskiego korytarza nr VI (wykaz sieci europejskiej TEN-T). Odcinek w istotny sposób poprawi spójność komunikacyjną województwa śląskiego i małopolskiego, dostępność portu lotniczego, a także połączenie z Czechami i Słowacją.
W węźle Suchy Potok w Bielsku-Białej planowany odcinek łączyć się będzie z istniejącym odcinkiem S52 Bielsko-Biała – Cieszyn w kierunku Czech, istniejącym odcinkiem S1 Bielsko-Biała - Zwardoń (z wyłączeniem skierowanego już do realizacji obejścia Węgierskiej Górki) w kierunku na Słowację.

Dla inwestycji 30 czerwca 2016 r. została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. Wydanie decyzji zakończyło wieloletni proces wyboru wariantu przebiegu trasy.

Przewidywane lata realizacji inwestycji w systemie „projektuj i buduj” to okres 2019 - 2022.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie