Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

S1 w Mysłowicach: rozbiorą wiadukt nad drogą ekspresową. Co z budową nowych odcinków ekspresowej S1? Zobacz zdjęcia z placu budowy

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Wiadukt nad drogą ekspresową S1 na ulicy Adama Dzióbki w Mysłowicach zostanie rozebrany. Tymczasem proponujemy obejrzeć jak wyglądają prace na budowie kolejnych odcinków nowej S1 od Mysłowic do Węgierskiej GórkiZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Wiadukt nad drogą ekspresową S1 na ulicy Adama Dzióbki w Mysłowicach zostanie rozebrany. Tymczasem proponujemy obejrzeć jak wyglądają prace na budowie kolejnych odcinków nowej S1 od Mysłowic do Węgierskiej GórkiZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE GDDKiA
Jeszcze do 16 grudnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad czeka na oferty firm które podejmą się rozbiórki starego wiaduktu drogowego nad ekspresową S1 w Mysłowicach. Chodzi o wiadukt wybudowany w latach 80 na ulicy Dzióbka. Jego stan jest fatalny. Tymczasem trwa już budowa kilku nowych odcinków drogi ekspresowej S1.

GDDKiA czeka na oferty w przetargu na rozbiórkę wiaduktu nad S1

To już kolejny przetarg dla tego przedsięwzięcia. Tym razem GDDKiA czeka na oferty firm zainteresowanych wykonaniem tej inwestycji do 16 grudnia.

Wiadukt nie będzie remontowany. To nieopłacalne. Zostanie po prostu rozebrany, a w jego miejscu powstanie zupełnie nowy obiekt.

INFRASTRUKTURA BUDOWA DRÓG, ZOBACZ KONIECZNIE

- Wiadukt w ulicy Adama Dzióbka to obiekt z lat osiemdziesiątych. Jego podpory są w fatalnym stanie, nie spełniają już swoich funkcji. Obiekt został już wcześniej specjalnie podparty, stad decyzja o rozbiórce i wybudowaniu nowego wiaduktu – powiedział nam Marek Prusak, rzecznik generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach.

Przypomnijmy, że obiekty, wiadukty, znajdujące się nad drogami ekspresowymi czy autostradami są zarządzane przez GDDKiA.

Powstanie nowy wiadukt nad S1 z nową infrastrukturą teletechniczną i energetyczną

Potencjalny wykonawca będzie miał sporo pracy, bo po rozebraniu obiektu będzie musiał wybudować tam tymczasową kładkę dla pieszych. Potem po wybudowaniu wiaduktu, będzie musiał również zapewnić dojazd do nowego obiektu i przeprowadzić remont ekspresówki pod wiaduktem.

W ramach prac zostanie też przebudowana sieć telekomunikacyjna, energetyczna i oświetleniowa. Gdy nowy wiadukt będzie gotowy, tymczasowa kładka dla pieszych zostanie rozebrana.

Na kolejnych zdjęciach prezentujemy liczbę zarejestrowanych przekroczeń przez konkretne fotoradary, odcinkowe pomiary prędkości i systemy do rejestracji wjazdu na skrzyżowanie na czerwonym świetle.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

To najbardziej zapracowane fotoradary na Śląsku. Jest dwóch ...

Budowa drogi ekspresowej S1: Prawie wszystkie pozostałe odcinki nowej S1 już powstają

Przypomnijmy też, że w tym roku rozpoczęła się budowa kilku fragmentów zupełnie nowej drogi ekspresowej S1 między Mysłowicami i Bielskiem-Białą. Odcinek Kosztowy - Bieruń już jest realizowany – w systemie projektuj i buduj. Latem GDDKiA podpisała umowę na realizację z firmą Budimex. W ramach tego 10-kilometrowego odcinka powstanie aż 16 obiektów inżynierskich, w tym jeden wiadukt z przejściem dla dużych zwierząt, jeden wiadukt kolejowy i dwie kładki lub przejścia podziemne dla pieszych i rowerzystów. Powstaną tu dwa węzły Węzeł Kosztowy II i węzeł Lędziny. Będą też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych, czyli MOP-y: MOP Lędziny Wschód i MOP Lędziny Zachód.

Kolejny odcinek S1 Bieruń – Oświęcim, wraz z obwodnicą Bierunia wybuduje firma Strabag.

Na innym odcinku – Oświęcim – Dankowice już faktycznie rozpoczęła się budowa. 1 październiku wbito pierwszą łopatę. Wykonawcą 15,2 - km ekspresówki jest konsorcjum firm PORR i Mota-Engil. Budowa już trwa.

We wrześniu tego roku pozwolenie na budowę uzyskał kolejny fragment nowej S1 – Dankowice – Suchy Potok. Wykonawcą tego odcinka o długości 12 km jest konsorcjum firm MIRBUD i PBDiM Kobylarnia.

Następny odcinek S1 to 8,5 kilometrowa trasa będąca obwodnicą Węgierskiej Górki. Tu prace są już bardzo zaawansowane. Powstają obiekty inżynierskie – takie jak estakady wiadukty mosty i dwa dwujezdniowe tunele.
Pierwotnie zakładano, że cała nowa S1 będzie gotowa w 2023 roku. Jednak zarówno po przetargach jak i w trakcie trwających już prac - ta data została zweryfikowana. Ostatni z odcinków S1 będzie gotowy dopiero w 2025 roku.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera