Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Samochodowe Mistrzostwa Tychów na torze Fiata SMT 2017 WYNIKI + ZDJĘCIA + WIDEO Kto będzie Mistrzem?

Redakcja
Samochodowe Mistrzostwa Tychów 2017 na Torze Fiata w Bieruniu
Samochodowe Mistrzostwa Tychów 2017 na Torze Fiata w Bieruniu Arek Gola
Na torze Fiata w Bieruniu odbyła się w niedzielę pierwsza edycja Samochodowych Mistrzostw Tychów WYNIKI Kto zostanie Mistrzem Tychów? To się okaże dopiero po zakończeniu całego cyklu startów we wrześniu. Ale już pierwsze zawody pokazały, że rywalizacja jest niesamowita, a załogi walczą o miejsca do końca ZOBACZCIE ZDJĘCIA I WIDEO

Choć mamy jeszcze kalendarzową zimę, to podczas pierwszej rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów 2017, zawodnicy rywalizowali już w słonecznej, wiosennej aurze. W niedzielę 5 marca najlepsi na Torze Fiata okazali się Florian Wójcik Mirski z Marcinem Kalecińskim w Subaru Impreza. Oprócz zwycięzców tyskie zawody ukończyły jeszcze 72 załogi.

W słoneczną niedzielę, na obiekcie Fiat Chrysler Automobiles rywalizacja toczyła się nie tylko w klasyfikacji generalnej zawodów, lecz także w poszczególnych klasach. O tym, kto wygra decydowała suma czasów z trzech przejazdów 3,3-kilometrowej próby sportowej wytyczonej przez organizatorów na obiekcie w Bieruniu. I tak zwycięstwo w kategorii Cento, przeznaczonej dla zawodników w samochodach, które kiedyś opuszczały bramy tyskiej fabryki, padło łupem Krzysztofa Wadasa pilotowanego przez Krystiana Papkoja. Załoga Fiata Seicento o niemal 6 sekund pokonała Marka Mendelę i Roberta Krzyża. Tuż za wymienionym duetem uplasowali się Piotr Bugajski i Bartosz Krawiec.

W klasie 1 bezlitosna dla rywali okazała się załoga Łukasz Semik/Miłosz Górny w Fiacie Seicento. W trakcie trzech przejazdów próby sportowej zwycięzcy klasy wypracowali sobie ponad 12 sekund przewagi nad kolejnymi załogami. Drugie miejsce wywalczyli Paweł Oślak i Patrycja Wendzel w Fiacie Seicento, a na trzeciej pozycji zawody ukończyła załoga Leszek Gluza i Kamila Klaczańska (także Fiat Seicento).

Według podobnego scenariusza rozegrała się batalia o triumf w klasie 2. Tu najlepszymi czasami popisali się Grzegorz Ciombor i Joanna Jandura w Hondzie Civic. 12,81 sekundy za zwycięzcami klasy uplasowali się Daniel Dembinny z Damianem Włodarczykiem (Honda Civic). Trzecia załoga – Dawid Tomala i Tomasz Malczewski – do drugiego miejsca straciła 1,11 sekundy.

Wyjątkowo zaciętą walkę o zwycięstwo obserwowaliśmy w klasie 3, w której Łukasz Kępa i Krysia Bywalec (Honda Civic) ostatecznie musieli uznać wyższość Michała Grucy z Danielem Okrutniakiem w Renault Clio. Na mecie 1. rundy SMT 2017 te dwie załogi dzieliło zaledwie 1,49 sekundy. Podium klasy 3 uzupełnili Sebastian Puzoń z Aleksandrą Przybyłek w Renault Clio.

W rywalizacji najmocniejszych samochodów, czyli klasie 4, o zwycięstwie zdecydowała nie tylko szybka jazda, lecz także unikanie błędów i kar. W tym najlepsi byli Florian Wójcik Mirski, którego pilotował Marcin Kaleciński. Załoga w Subaru Impreza była o 2,34 sekundy szybsza od Artura Kobieli i Kamila Wala w Audi RS3. Łukasz Kobiela i Tobiasz Spratek musieli się zadowolić najniższym stopniem podium. Załoga w Mitsubishi Lancerze otrzymała 10-sekundową karę za dotknięcie jednej z szykan, co kosztowało ich zwycięstwo w pierwszej tegorocznej rundzie tyskiego cyklu.
Pierwsza trójka klasy czwartej stanowiła jednocześnie podium klasyfikacji generalnej zawodów. Czwarte miejsce wywalczyli Michał Ferenczak i Bartosz Chotarski (Subaru Impreza), do których zaledwie 1,06 sekundy stracili Mirosław Macura z Grzegorzem Pikułą (Mitsubishi Lancer). Na 6. pozycji zawody ukończyli Michał Gruca i Daniel Okrutniak. Załoga Renault Clio była najwyżej sklasyfikowanym duetem w samochodzie z napędem na jedną oś. 7. miejsce należało do Łukasza Kępy z pilotką Krysią Bywalec. Podobnie jak Gruca i Okrutniak, także i ta załoga mogła się pochwalić pokonaniem kilku konkurentów w znacznie mocniejszych samochodach z napędęm na 4 koła. Trzy ostatnie miejsca pierwszej dziesiątki zajęli kolejno: Kamil Hornik/Krzysztof Pietruszka (Subaru Impreza), Tomasz Mizera/Sławomir Wajsman (BMW e36 M3 Compact) oraz Sebastian Puzoń i Aleksandra Przybyłek (Renault Clio).

5 marca na Torze Fiata rywalizowali także goście, czyli zawodnicy dysponujący licencją rajdową. Ich czasy nie są wliczane do klasyfikacji generalnej zawodów. W klasie gość wystartował m.in. Szymon Cieślak, czyli Rajdowy Mistrz Śląska z 2012 roku, który ostatecznie zajął drugie miejsce – 2 sekundy za Kamilem Rybką i Krzysztofem Grzesikiem (Citroen Saxo). Trzecie miejsce wywalczyli Adrian Franiszyn oraz Marcel Klaja (Honda Civic).

Kolejna runda Samochodowych Mistrzostw Tychów już za miesiąc – 9 kwietnia – także na Torze Fiata. Zawodników już dziś zapraszamy do rywalizacji, a kibiców do wizyty na obiekcie Fiat Chrysler Automobiles.

Podobnie jak w poprzednich sezonach, także i w tym roku Samochodowe Mistrzostwa Tychów mogą się odbyć dzięki wsparciu sponsorów i partnerów Automobilklubu Ziemi Tyskiej: Fiat Chrysler Automobiles Polska, Silesia Oil – AVIA, Inter Cars, dystrybutor żywic poliestrowych www.zywica.eu, Miasto Tychy, Info Graf, Time4, Super-Nowa.pl oraz serwis Rajdy24.pl.

Klasyfikacja generalna 1. rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów 2017 (5 marca 2017):

  • 1. Wójcik Mirski/Kaleciński (Subaru Impreza) 7:39,31 s.
  • 2. Kobiela/Wala (Audi RS3) + 2,34 s.
  • 3. Kobiela/Spratek (Mitsubishi Lancer) + 6,86 s.
  • 4. Ferenczak/Chotarski (Subaru Impreza) + 18,23 s.
  • 5. Macura/Pikuła (Mitsubishi Lancer) + 19,29 s.
  • 6. Gruca/Okrutniak (Renault Clio) + 19,74 s.
  • 7. Kępa/Bywalec (Honda Civic) + 21,23 s.
  • 8. Hornik/Pietruszka (Subaru Impreza) + 21,37 s.
  • 9. Mizera/Wajsman (BMW e36 M3 Compact) + 26,05 s.
  • 10. Puzoń/Przybyłek (Renault Clio) + 27,46 s.

Zawody ukończyły 73 załogi z 80, które wystartowały do rywalizacji.

Klasyfikacja klasy GOŚĆ:

  • 1. Rybka/Grzesik (Citroen Saxo) 8:02,55 s.
  • 2. Cieślak/Suma (Honda Civic) + 1,58 s.
  • 3. Franiszyn/Klaja (Honda Civic) + 13,10 s.

Klasyfikacja klasy Cento:

  • 1. Wadas/Papkoj (Fiat Seicento) 8:32,57 s.
  • 2. Mendela/Krzyża (Fiat Seicento) + 5,47 s.
  • 3. Bugajski/Krawiec (Fiat Seicento) + 6,34 s.

Klasyfikacja klasy RWD:

  • 1. Mizera/Wajsman (BMW e36 M3 Compact) 8:05,36 s.
  • 2. Kapusta/Gibek (BMW e36 328 ti) + 1,78 s.
  • 3. Owczarz/Wojtuszek (Nissan 350Z) + 5,82 s.

Klasyfikacja klasy 1:

  • 1. Semik/Górny (Fiat Seicento) 8:26,16 s.
  • 2. Oślak/Wendzel (Fiat Seicento) + 12,86 s.
  • 3. Gluza/Klaczańska (Honda Civic) + 15,86 s.

Klasyfikacja klasy 2:

  • 1. Ciombor/Jandura (Honda Civic) 8:16,13 s.
  • 2. Dembinny/Włodarczyk (Honda Civic) + 12,81 s.
  • 3. Tomala/Malczewski (Honda CRX) + 13,92 s.

Klasyfikacja klasy 3:

  • 1. Gruca/Okrutniak (Renault Clio) 7:59,05 s.
  • 2. Kępa/Bywalec (Honda Civic) + 1,49 s.
  • 3. Puzoń/Przybyłek (Renault Clio) + 7,72 s.

Klasyfikacja klasy 4:

  • 1. Wójcik Mirski/Kaleciński (Subaru Impreza) 7:39,31 s.
  • 2. Kobiela/Wala (Audi RS3) + 2,34 s.
  • 3. Kobiela/Spratek (Mitsubishi Lancer) + 6,86 s.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!