Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sardynia, Dubaj, a teraz Teneryfa. Ofensywa Wizz Air z Katowic

Dorota Niećko
Wizz Air zapowiada loty do Dubaju z Katowic
Wizz Air zapowiada loty do Dubaju z Katowic Patrick Castillo
Loty na Wyspy Kanaryjskie w sezonie zimowym to na razie wiadomość nieoficjalna. Byłaby to, po Dubaju, najdłuższa trasa tej linii z Pyrzowic.

Ofensywa trwa. Po ogłoszonych tydzień temu lotach z Pyrzowic do Dubaju, kolejna wieść od linii Wizz Air, i znów dotycząca Katowic: będą loty na Wyspy Kanaryjskie. Na razie nieoficjalnie.

- Nie komentujemy tej informacji - mówi Piotr Adamczyk z działu marketingu lotniska. - Cały czas prowadzimy rozmowy z przewoźnikami o nowych połączeniach - dodaje dyplomatycznie.

Wiadomość o tym, że w sezonie zimowym Wizz Air będzie latał z Pyrzowic na Lanzarote i Teneryfę, podał portal pasazer.com. Wedle ich informacji, przewoźnik otrzyma za te trasy ponad 330 tys. euro (1,4 mln zł) od publicznej organizacji wspierającej turystykę na Wyspach Kanaryjskich. Środki na wsparcie przewoźników pochodzą z Funduszu Rozwoju Lotów (Fondo de Desarrollo de Vuelos).

Dubaj jest, ale za ile?

Jeśli to prawda, będzie to jedna z najdłuższych tras Wizz Air i jedna z dłuższych z Katowic, jeśli chodzi o linie regularne. Dłuższa jest trasa Wizz Air do Dubaju - to ponad 4 tys. km i 5 godzin lotu. Na Wyspy Kanaryjskie - niewiele mniej.
Co ciekawe, trudno wciąż ocenić, na jakim poziomie ukształtują się ceny biletów do Dubaju - tuż po ogłoszeniu nowej trasy można je było kupić za ok. 200 zł w jedną stronę, ale szybko zniknęły. Teraz ceny biletów kształtują się na poziomie 1 tys. zł w jedną stronę, ale są i takie za 2 tys., i takie za 500 zł. Eksperci oceniają, że stała cena powinna wynosić 500-600 zł.

Cargo city i terminal A

To nie koniec nowości w Katowice Airport. Dobiegają tu końca dwie inwestycje, jedna ważna z punktu widzenia biznesowego, a druga dla pasażerów. Mowa o nowym cargo city, które ma być gotowe w maju, i remoncie terminala A, z którego latamy poza strefę Schengen. Też ma się skończyć w maju.

Terminal będzie dwupiętrowym, z dużym sklepem bezcłowym (poprowadzi go Baltona, będzie miał niemal 400 mkw.) i dwupoziomowym salonikiem VIP. Na dole przewidziano część restauracyjną, na górze - klubową.

W nowym terminalu cargo 80 proc. powierzchni jest już wynajęte. Ulokują się tu firmy kurierskie, jak DHL, UPS czy TNT. Na razie jednak będą miały kłopot z dojazdem do strefy cargo w południowo-wschodniej części lotniska, bo budowę nowej drogi blokują mieszkańcy gminy Mierzęcice. Obawiają się ruchu tirów, a ich złe doświadczenia wynikają z ogromnego ruchu na DK78, która przebiega przez gminę. Po włączeniu ekspresowej S1 do systemu ViaToll, ciężarówki faktycznie częściej wybierają DK78.

*WNIOSKI I DOKUMENTY na 500 zł na dziecko w ramach Programu Rodzina 500 PLUS
*Co za tragedia! Wybuch gazu zniszczył blok w Jaworznie. Czy to samobójstwo?
*Pomysły na Majówkę 2016: Ciekawe miejsca i wydarzenia ZOBACZ I SKORZYSTAJ
*Najlepsze prezenty na Komunię 2016: Dziecko będzie zachwycone
*Jesteś Ślązakiem, czy Zagłębiakiem? Rozwiąż quiz

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera