Tyski Rower Miejski
Do połowy września rowerów było 40 na czterech stacjach, w połowie września pojawiły się dwa rowery cargo.
W systemie Tyskiego Roweru Miejskiego zarejestrowało się niemal 2500 użytkowników, rowery wypożyczono 8500 razy, a średni czas jednego wypożyczenia wynosił aż 1 godzinę, 1 minutę i 26 sekund!
- To tegoroczne rekordy, jeżeli chodzi o systemy pilotażowe – cieszy się Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. – Pokazują nam, jak wielkie jest zapotrzebowanie na utworzenie pełnowymiarowego systemu rowerowego w tak dużym mieście jak Tychy. Widać wyraźnie, że Tyski Rower Miejski od początku pełni nie tylko funkcję komunikacyjną, ale i rekreacyjną, o czym świadczy chociażby bardzo długi średni czas jednego wypożyczenia.
- Bardzo się cieszymy, że tyszanom pomysł miejskiej wypożyczalni rowerów się spodobał, o czym świadczy tak duża liczba wypożyczeń. Już teraz mogę zapewnić, że na tych pięciu miesiącach się nie skończy i że Tyski Rower Miejski powróci na wiosnę – mówi Miłosz Stec, zastępca prezydenta Tychów ds. infrastruktury. – Rower publiczny ma do spełnienia bardzo ważną rolę jako element komunikacji publicznej na Górnym Śląsku. Dzięki niemu zmienia się wizerunek regionu i nawyki komunikacyjne mieszkańców. To dobry kierunek.
Z tyskich rowerów korzystali jednak nie tylko użytkownicy zarejestrowani w tyskim systemie. Dzięki kompatybilności systemów Nextbike rowery w Tychach wypożyczały też osoby, które posiadają aktywne konta w innych systemach Nextbike Polska. Z tej możliwości skorzystało 374 użytkowników, którzy wypożyczyli rowery ponad 1600 razy.
-Mieszkańcy Śląska znają systemy Nextbike i chętnie z nich korzystają w Katowicach, Gliwicach, Pszczynie i Tychach – mówi Tomasz Wojtkiewicz. – W tej chwili w aglomeracji poszczególne systemy rowerowe Nextbike są kompatybilne. Można z nich korzystać za pomocą jednego konta, jednej aplikacji, na podobnych zasadach. To taki rowerowy „wspólny bilet”, wielkie ułatwienie dla użytkowników, o które pyta każdy nowy samorząd zainteresowany wdrożeniem systemu roweru publicznego. To zupełnie realne w skali całej aglomeracji.
W śląskich systemach Nextbike zarejestrowanych jest już ponad 30 tysięcy osób. Dodatkowo, konta w innych systemach Nextbike w Polsce ma ponad 10 tysięcy mieszkańców aglomeracji.
Tyski Rower Miejski spełniał nie tylko funkcję komunikacyjną. Użytkownicy docenili również jego walory rekreacyjne. Świadczy o tym duża liczba wypożyczeń w weekendy, popularność stacji Paprocany, z której korzystano najchętniej, oraz bardzo długi średni czas wypożyczenia. W ładne dni rowery były wręcz rozchwytywane, a użytkownicy nie zwracali uwagi na to, że bezpłatne jest tylko pierwsze 15 minut wypożyczenia. Dużą popularnością cieszyły się również rowery cargo, które udostępniono użytkownikom w połowie września. To pierwsze rowery tego typu, które można wypożyczyć na Górnym Śląsku. Między przednimi kołami roweru umieszczono skrzynię, w której można przewozić bagaże o łącznej wadze do 100 kilogramów. Dodatkowo w skrzyni zamontowano składane ławeczki i pasy bezpieczeństwa, dzięki którym wygodnie i bezpiecznie można przewieźć nawet czworo dzieci.
Wkrótce Nextbike Polska przedstawi miastu szczegółowy raport zawierający zebrane dane, ich analizę, wnioski oraz rekomendacje dotyczące kształtu docelowego systemu Tyskiego Roweru Miejskiego.
Stadion Śląski w dniu otwartym odwiedziło ponad 100 tys. ludzi ZDJĘCIA + WIDEO
Zadyma na meczu Górnik - Piast. Kibole zepsuli święto ZDJĘCIA + WIDEO
KLIKNIJ PONIŻEJ I POBIERZ
500 ZŁ NA DZIECKO WNIOSKI + FORMULARZE
KLIKNIJ W OBRAZ I ZOBACZ JAK PRAWIDŁOWO WYPEŁNIĆ WNIOSEK
Program tyDZień: Przegląd wydarzeń woj. śląskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?