Śląsk na marginesie? Mniej lotów z Pyrzowic do Warszawy

Tomasz Klyta
Udostępnij:
PLL LOT od lutego ograniczy liczbę lotów z Katowic do Warszawy. Czy to celowa marginalizacja lotniska w Pyrzowicach?

Już nie trzy, a dwa połączenia dziennie będą mieli do dyspozycji pasażerowie samolotów, którzy latają na trasie Katowice - Warszawa. PLL LOT zdecydował o ograniczeniu liczby połączeń. Zmiany wejdą w życie od 1 lutego.

Zarząd Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego już zapowiedział interwencję z władzami narodowego przewoźnika.
- Połączenie pomiędzy Katowicami a Warszawą daje mieszkańcom województwa śląskiego dostęp do portu przesiadkowego Polskich Linii Lotniczych LOT. Im większa częstotliwość rejsów na tej trasie, tym łatwiej można korzystać z siatki połączeń narodowego przewoźnika z warszawskiego lotniska, w tym z rejsów dalekodystansowych - mówi Cezary Orzech, rzecznik prasowy GTL Katowice - Odpowiednie godziny lotów oraz dzienna liczba rejsów są istotne także z perspektywy prężnie rozwijającego się w województwie śląskim rynku konferencji specjalistycznych i dużych wydarzeń sportowych. Dwie rotacje dziennie to w naszej ocenie zbyt mało żeby zaspokoić aktualne potrzeby - dodaje.

Ostrych słów pod adresem PLL LOT nie szczędził poseł PO Tomasz Głogowski. W piśmie skierowanym do Ministra Finansów domaga się interwencji rządu w związku z „kolejną próbą marginalizacji” Katowice Airport. Zdaniem parlamentarzysty, działanie przewoźnika ma na celu wspomożenie lotniska Kraków - Balice, które ma z „zazdrością” patrzeć na rozwój portu w Pyrzowicach.

- Choć nie mam twardych dowodów, wszystko wskazuje na to, że właśnie na tym polega polityka PLL LOT. Zresztą, działania tego przewoźnika zawsze były „dziwne” wobec Pyrzowic, bo LOT w ogóle nie ma udziału w dużym sukcesie Katowice - Airport - komentuje Głogowski.

Krakowskie lotnisko jest największym konkurentem portu w Pyrzowicach, jednak biuro prasowe w Balicach nie chce komentować ostatnich decyzji PLL LOT. Nie pojawiły się też informacje o tym, jakoby przewoźnik miał zwiększyć częstotliwość lotów do Warszawy właśnie z Krakowa.

- Już teraz pasażerowie mają do dyspozycji sporo, bo aż 7 połączeń dziennie do Warszawy. Nic nie wskazuje na to, że w najbliższym czasie miałoby się to zmienić - informuje Urszula Podraza, rzecznik prasowy Kraków Airport.

Balice w zeszłym roku obsłużyły na trasie do Warszawy 300 tys. pasażerów. Dla porównania, lotnisko w Pyrzowicach odprawiło 59 tys. osób na kursach do stolicy i z powrotem. Pasażerom bardziej opłaca się korzystać z Katowice Airport. Lot do Warszawy z biletem powrotnym kosztuje ok. 280 zł(z Krakowa pond 400 zł).

Obecnie do stolicy z Katowic można polecieć jednym z trzech kursów: o godz. 9, o godz. 15 i o godz. 21. Od 1 lutego, zniknie wieczorne połączenie a poranne zostanie przesunięte z godz. 9 na godz. 5.40.

Biuro prasowe PLL LOT do tej pory nie odpowiedziało na pytania dot. przyczyn zmian w rozkładzie lotów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polacy posiadają coraz droższe smartfony

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Aleksandra
Nie ma to jak pisać farmazony sprzed kompa nie mając pojęcia o temacie.
A
Aleksandra
Może najpierw się przeleć z KTW do WAW a potem pisz dyrdymały.
Oświecę Cię: lot trwa całe 50 min. nawet doliczając czas na odprawę to zwłaszcza zimą nie ma szans żeby pociąg był szybszy.
A
Adsu
Jedyne co można wywnioskować z tego artykułu (informacja o cenie biletów i liczbie pasażerów) to tylko fakt, że LOT podjął słuszną z punktu biznesowego decyzję. Najwidoczniej nie ma po prostu zapotrzebowania na tyle lotów z KTW do WAW. Skoro ceny w Katowicach są, jak wynika z artykułu, o mniej więcej połowę niże niż w Krakowie a liczba pasażerów jest pięciokrotnie niższa od krakowskiej, przy czym lotów jest tylko dwa razy mniej - to znaczy że samoloty z KTW latają puste... Jako linia lotnicza wolałbym latać tam gdzie mimo wyższej ceny biletu samolot jest pełny niż przeciwnie.
Do pana (p)osła tylko ptanie, czy chce by LOT był dotowanym z budżetu przewoźnikiem "narodowym", który lata według widzimisię polityków, czy też spółką której zadaniem jest przynosić zysk ze swojej działalności.
T
Tomek
Szkoda, ale prawda jest taka że dużo szybciej i taniej jest Pociągiem.
Co do cen Lotów KTW-WAW , KRK-WAW. Nie rozumiem dlaczego ten polityk kłamie przecież to można zweryfikować w 2 minuty w systemie rezerwacyjnym. Czy politycy muszą wiecznie kłamać ?
KRK-WAW - 128,27 PLN
KTW- WAW - 128,59 PLN
W jedną stronę
KRK-WAW-KRK od 219 PLN
KTW-WAW-KTW od 278 PLN
Czyli ceny zbliżone.
w
wąski
sufit się Wam na łeb spadł na tym Śląsku...
B
Braseller
Lotów do Wawy nie ubywa.
b
bolek
Nie dosyć że 2 połączenia to jeszcze najgłupsze godziny, kto w tym czasie chce lecieć lub wracać do Warszawy/ Tym o 8 55 latałem kilka razy w miesiącu a teraz co?
s
schlesier
Przy okazji wszelkich artykułów na temat rozwoju lotnisk, w których udzielają się ludzie z Balic, Katowice są systematycznie pomijane milczeniem (4 lotnisko w kraju). Nic dziwnego, boją się naszej konkurencji.
W
Wujek
O czym mysli hadziaj jak rano otworzy oczy?.Jak wypierdolic Slazaka od wojny nic sie nie zmienilo.
Przejdź na stronę główną Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie