Już nie trzy, a dwa połączenia dziennie będą mieli do dyspozycji pasażerowie samolotów, którzy latają na trasie Katowice - Warszawa. PLL LOT zdecydował o ograniczeniu liczby połączeń. Zmiany wejdą w życie od 1 lutego.
Zarząd Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego już zapowiedział interwencję z władzami narodowego przewoźnika.
- Połączenie pomiędzy Katowicami a Warszawą daje mieszkańcom województwa śląskiego dostęp do portu przesiadkowego Polskich Linii Lotniczych LOT. Im większa częstotliwość rejsów na tej trasie, tym łatwiej można korzystać z siatki połączeń narodowego przewoźnika z warszawskiego lotniska, w tym z rejsów dalekodystansowych - mówi Cezary Orzech, rzecznik prasowy GTL Katowice - Odpowiednie godziny lotów oraz dzienna liczba rejsów są istotne także z perspektywy prężnie rozwijającego się w województwie śląskim rynku konferencji specjalistycznych i dużych wydarzeń sportowych. Dwie rotacje dziennie to w naszej ocenie zbyt mało żeby zaspokoić aktualne potrzeby - dodaje.
Ostrych słów pod adresem PLL LOT nie szczędził poseł PO Tomasz Głogowski. W piśmie skierowanym do Ministra Finansów domaga się interwencji rządu w związku z „kolejną próbą marginalizacji” Katowice Airport. Zdaniem parlamentarzysty, działanie przewoźnika ma na celu wspomożenie lotniska Kraków - Balice, które ma z „zazdrością” patrzeć na rozwój portu w Pyrzowicach.
- Choć nie mam twardych dowodów, wszystko wskazuje na to, że właśnie na tym polega polityka PLL LOT. Zresztą, działania tego przewoźnika zawsze były „dziwne” wobec Pyrzowic, bo LOT w ogóle nie ma udziału w dużym sukcesie Katowice - Airport - komentuje Głogowski.
Krakowskie lotnisko jest największym konkurentem portu w Pyrzowicach, jednak biuro prasowe w Balicach nie chce komentować ostatnich decyzji PLL LOT. Nie pojawiły się też informacje o tym, jakoby przewoźnik miał zwiększyć częstotliwość lotów do Warszawy właśnie z Krakowa.
- Już teraz pasażerowie mają do dyspozycji sporo, bo aż 7 połączeń dziennie do Warszawy. Nic nie wskazuje na to, że w najbliższym czasie miałoby się to zmienić - informuje Urszula Podraza, rzecznik prasowy Kraków Airport.
Balice w zeszłym roku obsłużyły na trasie do Warszawy 300 tys. pasażerów. Dla porównania, lotnisko w Pyrzowicach odprawiło 59 tys. osób na kursach do stolicy i z powrotem. Pasażerom bardziej opłaca się korzystać z Katowice Airport. Lot do Warszawy z biletem powrotnym kosztuje ok. 280 zł(z Krakowa pond 400 zł).
Obecnie do stolicy z Katowic można polecieć jednym z trzech kursów: o godz. 9, o godz. 15 i o godz. 21. Od 1 lutego, zniknie wieczorne połączenie a poranne zostanie przesunięte z godz. 9 na godz. 5.40.
Biuro prasowe PLL LOT do tej pory nie odpowiedziało na pytania dot. przyczyn zmian w rozkładzie lotów.
*Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy NA ŻYWO + ZDJĘCIA + WIDEO
*Abonament RTV na 2016: Ile kosztuje, kto nie musi płacić SPRAWDŹ
*Horoskop 2016 dla wszystkich znaków Zodiaku? Dowiedz się, co Cię czeka
*Jesteś Ślązakiem, czy Zagłębiakiem? Rozwiąż quiz
*1000 zł na dziecko: JAK DOSTAĆ BECIKOWE? ZOBACZ KROK PO KROKU
Strefa Biznesu - Kiedy należy ci się odszkodowanie za opóźniony lot?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?