Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Śląskie miasta się promują [ZOBACZ i OCEŃ]

Martyna Dyszka
Coraz więcej śląskich miast stawia na promocję. Poprzez spoty, reklamy na lotniskach i portalach internetowych oraz udział w międzynarodowych targach, chcą zachęcić przedsiębiorców do inwestowania u nich. Na tym skorzystałyby nie tylko budżety miast, ale również mieszkańcy - byłoby więcej miejsc pracy. ZOBACZCIE, JAK SIĘ PROMUJĄ MIASTA

Świętochłowice na promocję miasta przeznaczyły ok. 67 tys. zł, jednak ponad 377 tys. zł dofinansowała Unia Europejska. Od dwóch tygodni na portalu YouTube można oglądać 38-sekundowy spot reklamowy, w którym miasto chwali się m.in. sąsiedztwem autostrad A1 i A4, trzema portami lotniczymi w promieniu 100 km, siedzibami firm transportowych, także największym na świecie producentem stali. - Spot powstał w celu przedstawienia miasta w krótkiej i atrakcyjnej formie - tłumaczy Krzysztof Maciejczyk, rzecznik magistratu.

Prawdopodobnie jeszcze w październiku logo Świętochłowic (do końca 2013 roku) widnieć będzie na 200 wózkach bagażowych na lotnisku w Pyrzowicach i 300 w Balicach. - Planowana jest też kampania promocyjna w ogólnopolskich portalach internetowych - wyjaśnia Maciejczyk.

Miasto wydrukowało też foldery promocyjne w czterech językach: polskim, angielskim, niemieckim i francuskim. Będą rozdawane na międzynarodowych targach oraz spotkaniach biznesowych. Władze Świętochłowic prezentowały tereny inwestycyjne również w Chinach, podczas wrześniowej delegacji. Jednak, jak zaznacza prezydent miasta Dawid Kostempski, na efekty będzie trzeba jeszcze poczekać.

Również w Chorzowie pod koniec września ruszyła kampania promocyjna terenów inwestycyjnych . Przez cały ubiegły tydzień w TVN CNBS ukazywał się półminutowy spot, który do końca miesiąca będzie emitowany też na lotnisku w Pyrzowicach na monitorze LED. Informacje pojawią się również w gazetach i portalach branżowych. - Inwestorzy o tym, co ma do zaproponowania śląskie miasto, mogą dowiedzieć się także na lotniskach w Warszawie, Poznaniu, Katowicach i Krakowie - mówi Krzysztof Karaś, rzecznik chorzowskiego urzędu.

Zadaniem kampanii jest wypromowanie siedmiu terenów inwestycyjnych. Promocja Chorzowa kosztowała ponad 676 tys. zł. Nieco mniej kosztowała kampania promocyjna Siemianowic - prawie 635 tys., z czego 85 proc. to środki z UE. Te pieniądze przeznaczone zostały m.in. na nakręcenie aż 6-minutowego spotu promocyjnego miasta, reklamy na portalach internetowych, postawienie billboardów w sąsiadujących miastach, banery i foldery reklamowe. Wsp. PSZ


*Plebiscyt Młoda Para 2012 ZOBACZ ZDJĘCIA KANDYDATÓW i ZAGŁOSUJ
*Budowa dworca w Katowicach: Hala, perony ZDJĘCIA i WIDEO
*Marsz Autonomii przeszedł przez Rybnik. Zobacz ZDJĘCIA
*Wielka Debata o Śląsku: Semka kontra Smolorz ZDJĘCIA i WIDEO

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera
od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera