Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Śląskie: PKP inwestuje na linii Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie. Dzięki temu zwiększy się dostęp do kolei w regionie

Katarzyna Stacherczak
Katarzyna Stacherczak
PKP inwestuje na linii Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie. Dzięki temu zwiększy się dostęp do kolei w regionie
PKP inwestuje na linii Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie. Dzięki temu zwiększy się dostęp do kolei w regionie PKP / Szymon Grochowski
1,2 mld złotych pochłoną prace związane z budową nowego przystanku Chorzów Uniwersytet, przejść dla pieszych i wiaduktów na linii kolejowej między Chorzowem, Bytomiem i Nakłem Śląskim. Ich efektem ma być większy dostęp do kolei w regionie, sprawniejsze podróże i przewóz towarów ze Śląska w stronę portów. Inwestycja jest dofinansowana ze środków pochodzących z Unii Europejskiej.

Prace budowlane na linii kolejowej 131 Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie rozpoczęły się w marcu.

- Najbardziej zaawansowane roboty są między Chorzowem Batorym a Chorzowem Starym. Powstają konstrukcje peronów na nowym przystanku Chorzów Uniwersytet - mówi Katarzyna Głowacka, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przebudowywane są perony w stacji Chorzów Miasto, które będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na wiadukcie kolejowym przy ul. Katowickiej w Świętochłowicach zamontowano nowe konstrukcje dla trzech torów. Dodatkowy, trzeci tor na szlaku Chorzów Batory – Chorzów Miasto zwiększy przepustowość linii kolejowej, czyli będzie mogło kursować więcej pociągów - wyjaśnia Katarzyna Głowacka.

Oprócz tego przy ul. Głogowskiej w Chorzowie powstaje nowe bezkolizyjne skrzyżowanie drogi z torami. Dla pieszych wybudowano bezpieczne przejście pod torami w ciągu ul. Strzelców Bytomskich. Budowany jest też wiadukt nad ul. Floriańską.

- Układane są nowe tory i konstrukcje wsporcze pod sieć trakcyjną. W stacji Bytom prowadzone są prace demontażowe torów, sieci i peronów. W listopadzie rozpoczną się roboty przy dwóch przejściach pod torami i wiadukcie na ul. Zabrzańskiej. Roboty prowadzone są też między Bytomiem Północnym a Radzionkowem - wylicza Katarzyna Głowacka.

Efektem prac realizowanych na zlecenie PKP będzie większa dostępność do kolei dla wszystkich podróżnych. Usprawnią się też przewozy pociągiem w stronę Tarnowskich Gór, Lublińca i Kluczborka, Inowrocławia, Bydgoszczy oraz Gdańska i Gdyni. Wartość prac to 1,2 mld zł netto. Dofinansowanie pochodzi z unijnego programu. Zakończenie robót planowane jest w 2024 r.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera