Słodkich snów

Materiał informacyjny Home Park Rawa
Sen to jedna z podstawowych czynności biologicznych naszego organizmu. Jego deficyt to nie tylko obniżony nastrój i słabsza koncentracja, ale również: większe ryzyko depresji, brak odporności i cięższe przechodzenie chorób a nawet problemy ze skórą i włosami. Bez odpowiedniej ilości snu nie ma zdrowia ani urody. Na szczęście jest kilka sposobów, na to, aby spać słodko, a rano być wypoczętym i gotowym do działania.

Stres jest jednym z największych wrogów dobrego snu. A w czasach pandemii koronawirusa, praktycznie wszyscy, w mniejszym lub większym stopniu jesteśmy jego ofiarami. Martwimy się o zdrowie, o nasze bezpieczeństwo finansowe, o przyszłość. W rezultacie, zamiast spać i regenerować się w trakcie snu - godzinami przewracamy się z boku na bok nie mogąc usnąć, lub budzimy kilka razy w ciągu nocy. A to bardzo nas osłabia fizycznie i psychicznie. Sen jest czasem naprawy dla organizmu, pomaga utrzymywać układ nerwowy w równowadze. Bezsenność negatywnie wpływa na hormony odpowiedzialne za nastrój, energię czy apetyt. Zaburza metabolizm i powoduje problemy z pamięcią. Właśnie teraz, warto maksymalnie zadbać o zdrowy, mocny sen. To nas wzmocni i sprawi, że świat nabierze piękniejszych kolorów.

Weź oddech

Najprostszym sposobem na zapanowanie nad stresem i złymi emocjami jest głębokie oddychanie. W trudnym dla nas momencie, wyjdźmy na świeże powietrze i skupmy się na dotlenieniu mózgu i organizmu. Powoli, licząc do 6 nabieramy powietrza, zatrzymujemy je licząc do 8 i wypuszczamy licząc do 10. Powtórzymy to co najmniej 4-5 razy, maksymalnie skupiając wszystkie myśli na odliczaniu. Jeśli emocje są zbyt gwałtowne - warto po prostu wyjść i przebiec się chwilę a potem stanąć i mocno potrząsać ciałem - tak jakbyśmy chcieli zrzucić z siebie wszystko co negatywne. Te pozornie proste sposoby mają swoje źródło w jodze, a ostatnio dorobiły się badań naukowych potwierdzających ich skuteczność.

Bądź aktywny

Nie ważne, czy będziesz spacerować, jeździć na rowerze czy ćwiczyć na siłowni - staraj się robić to regularnie. Niech to będzie Twoja rutyna, przyzwyczaj organizm do dawki codziennego wysiłku. Nie ćwicz jednak zbyt późno, pobudzony organizm nie będzie chciał przełączyć się na tryb wypoczynku. Po wysiłku fizycznym powinny minąć co najmniej 2 godziny zanim położysz się do łóżka.

Wprowadź system

Nasz organizm działa w cyklu dobowym, 24 godzinnym i uwielbia regularne działania. Ustal stałą godzinę pobudki i przestrzegaj jej nawet w weekendy. Przed snem, ogranicz emitowanie niebieskiego światła (blokuje ono produkcję melatoniny) - zamiast komputera, telewizora czy smartfona - poczytaj, pooglądaj albumy. Wypij filiżankę kakao lub ziół takich jak rumianek czy melisa. Świetnie zadziała także sok z wiśni - najlepiej niesłodzony. Zanim się położysz, przewietrz sypialnię, możesz rozpylić lawendowy lub cytrusowy zapach.

Pora na nowe, czyli: wymień materac

O tym, czy materac jest źle dobrany albo nie nadaje się już do użytku, powie Ci organizm. Pierwsze symptomy, takie jak bezsenność czy przewracanie się z boku na bok mogą być też spowodowane są tym, że śpisz na nieodpowiednim materacu. Dlatego jeśli od pewnego czasu wstajesz zmęczony, drażliwy i obolały, mimo, że wcześniej nie miałeś problemów z zaśnięciem, może to świadczyć o wyeksploatowaniu materaca.

Lepszy model, czyli: wybierz właściwy materac

Materac musi zapewniać odpowiednie podparcie kręgosłupa, dlatego powinien być dostosowany przede wszystkim do wzrostu i wagi ciała. Nie powinien być ani zbyt miękki, ani zbyt twardy. Najlepiej poszukiwać takiego, który wypełniony jest materiałem termoplastycznym, dzięki czemu dopasowuje się do kształtu ciała. Materac najlepiej kupować w sklepie z szerokim asortymentem tych produktów – wtedy pracownicy będą mogli dopasować model idealnie do naszych potrzeb. Nie ma co oszczędzać na zdrowiu! Materace z wyższej półki są wykonane z lepszych jakościowo materiałów i dlatego są bardziej wytrzymałe, odporne na nacisk i gwarantują stabilniejsze podparcie dla kręgosłupa. Nie ulegają deformacji i służą nam przez długie lata.

Warto korzystać z sezonowych promocji! To okazja do kupienia doskonałego materaca w bardzo dobrej cenie. Do końca lipca w HOMEPARK Rawa przy al. Roździeńskiego 97 w Katowicach można skorzystać z promocji na produkty Selene, Pan Materac i Dla Spania z rabatami sięgającymi nawet 40 procent. Kup idealny materac i śnij zdrowo i słodko! Każdej nocy!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3