Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Śmiertelny wypadek na przejeździe kolejowym w Blachowni: samochód wjechał pod pociąg. Kierowca usiłował ominąć szlaban WIDEO+ZDJĘCIA

BR
Wypadek w Blachowni na przejeździe kolejowym 11.5.2018
Wypadek w Blachowni na przejeździe kolejowym 11.5.2018 gminablachownia.pl/Adam Zielonka Pomoc Drogowa Blachownia
Do bardzo niebezpiecznego wypadku doszło dzisiaj, 11 maja, ok. godz. 5.30 na ulicy Konopnickiej w Blachowni. Osobowy seat wjechał wprost pod pociąg towarowy. Samochodem jechało dwóch mężczyzn, jeden z nich zmarł.

Koszmarny wypadek na przejeździe kolejowym w Blachowni

Policja otrzymała informację o zdarzeniu o godz. 5.37. Wypadek zdarzył się na przejeździe kolejowym tuż przy skrzyżowaniu ulic Konopnickiej i Kawowej.

Ze wstępnych ustaleń policjantów z wydziału ruchu drogowego wynika, że kierujący seatem ibizą wjechał na tory od ulicy Konopnickiej, mimo opuszczonych półzapór, zderzając się z jadącym od Lublińca pociągiem towarowym.

46-latek jadący seatem i 33-letni pasażer tego auta zostali przewiezieni do szpitala. Niestety, starszy z mężczyzn zmarł.

ZOBACZ ZDJĘCIA

- Pojazd seat, którym jechało dwóch mężczyzn wjechał wprost pod nadjeżdżający pociąg towarowy, załadowany węglem, który jechał w stronę Częstochowy - mówi Marta Ladowska, rzeczniczka prasowa Komendy Miejskiej Policji w Częstochowie.

- Nieoficjalnie dowiedziałem się, że są to mieszkańcy Blachowni jadący do pracy do jednej z firm w częstochowskim Gnaszynie - informuje Paweł Gąsiorski z lokalnego portalu gminablachownia.pl

Poniżej przypominamy najważniejsze przepisy, o których kierowcy muszą pamiętać zbliżając się do przejazdu kolejowego:
Art. 28 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r.

Prawo o ruchu drogowym:
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność. Przed wjechaniem na tory jest on obowiązany upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy, oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona.

2. Kierujący jest obowiązany prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd.

3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
1) objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
2) wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
3) wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
4) omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.

4. W razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym, kierujący jest obowiązany niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.
5. Kierujący pojazdem lub zespołem pojazdów o długości przekraczającej 10 m, który nie może rozwinąć prędkości większej niż 6 km/h, przed wjazdem na przejazd kolejowy jest obowiązany upewnić się, czy w czasie potrzebnym na przejechanie przez ten przejazd nie nadjedzie pojazd szynowy, lub uzgodnić czas tego przejazdu z dróżnikiem kolejowym.

6. Przepisy ust. 1-4 stosuje się odpowiednio przy przejeżdżaniu przez tory tramwajowe; przepis ust. 3 pkt 3 nie dotyczy skrzyżowania lub przejazdu tramwajowego, na którym ruch jest kierowany.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!