Śniadanie dla każdego – owsianka, granola, musli

Materiał informacyjny onedaymore.pl
Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, więc warto mocno przyłożyć się do tego, aby skomponować je z odpowiednich składników. W praktyce oznacza to, że mają być one pożywne, dać nam energię do działania na cały dzień, ale jednocześnie na tyle smaczne, aby jeść je z apetytem. Nie bez znaczenia pozostaje łatwość w przygotowaniu. Z pomocą przychodzą więc: owsianka, musli oraz granola, które oprócz tego, że są smaczne, to stanowią istną energetyczną bombę. Jak je przygotować i dlaczego warto jeszcze po nie sięgać? Podpowiadamy.

Śniadanie - na zdrowie!

Zdrowe śniadanie nie oznacza zrujnowania kondycji portfela ani także nudy na talerzu. Z powodzeniem możemy sięgać po produkty, które nie dość, że nie kosztują dużo, to są bardzo łatwo dostępne. Ponadto smakują tak, że chce się do nich wracać i ich przygotowanie nie zabiera wiele czasu.

Wśród nich należy wymienić trio, jakie warto mieć zawsze w swojej kuchennej szafce: owsianka, musli oraz granola. To gwarancja zdrowego śniadania, które nigdy nie wprowadzi monotonii na talerzu. Można po nie sięgać z różnymi dodatkami i komponować na ich bazie naprawdę rozmaite wariacje śniadaniowe. Aby mieć jednak pewność tego, że sięgamy po zdrowe produkty, warto stawiać na sprawdzonych producentów. Wśród nich wyróżnia się między innymi https://onedaymore.pl/.

Białka, tłuszcze i węglowodany w roli głównej - trzy podstawowe składniki zdrowego śniadania

Dobrze zbilansowane śniadanie powinno uwzględniać ilość zawartych w nim tłuszczów, węglowodanów oraz białek. Nie bez znaczenia pozostaje także wartość energetyczna.

Jak ognia natomiast powinniśmy wystrzegać się ciężkostrawnych posiłków na rozpoczęcie dnia. Nie bez znaczenia pozostaje także to, aby śniadanie spożyć nie później niż godzinę po przebudzeniu. Na szczęście zarówno owsianka, jak i musli oraz granola nie obciążają żołądka, dostarczają wszelkich składników, które pobudzą nasz organizm do działania i z powodzeniem można je łączyć z ulubionymi składnikami takimi jak na przykład mleko czy jogurt naturalny, kefir czy też maślankę. Mogą występować w wersji solo, jak również w towarzystwie świeżych owoców. To, na jaki wariant postawimy, zależy już tylko od naszych indywidualnych upodobań oraz możliwości zdrowotnych. Jeśli na przykład nie tolerujemy zawartej w krowim mleku laktozy, wówczas z powodzeniem możemy je zastąpić na przykład owsianym tudzież migdałowym lub ryżowym.

Właściwości owsianki, musli i granoli

Jedzenie płatków owsianych niesie ze sobą całą listę dobrodziejstw. Wśród nich warto wymienić chociażby to, że poprawiają wydolność fizyczną, stabilizują poziom cukru we krwi, obniżają poziom cholesterolu oraz ciśnienie krwi, a także pomagają utrzymać wagę. Warto docenić także ich właściwości zmniejszania ryzyka wystąpienia nowotworu jelita grubego.

Jeśli szukamy solidnej dawki energii pochodzącej głównie z korzystnych dla organizmu węglowodanów złożonych, wówczas strzałem w dziesiątkę będzie postawienie na musli. Nie bez znaczenia pozostaje także ich duża zawartość błonnika, jak również cennych witamin z grupy B.

Granola polecana jest jeśli zależy nam na pozbyciu się nadprogramowych kilogramów. Wśród innych korzyści, jakie niesie ze sobą jej spożywanie warto wymienić jeszcze chociażby zawartość błonnika pokarmowego czy też zdrowych tłuszczów. To także źródło cennych pierwiastków takich jak m.in. żelazo, wapń oraz magnez, które są sprzymierzeńcami układu immunologicznego.

Spożywanie śniadania jest ogromnie istotne, a powiedzenie, że jest ono najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia ma przełożenie na rzeczywistość. Odpowiednio skomponowane przyniesie szereg korzyści dla organizmu i sprawi, że z przytupem wkroczymy w nowy dzień.

Dodaj ogłoszenie