Sony Interactive Entertainment zaprezentowało kontrolery do nowego systemu VR dla PlayStation 5

Grzegorz Lisiecki
Grzegorz Lisiecki
Po niedawnej zapowiedzi nowego systemu wirtualnej rzeczywistości dla PlayStation 5, Sony Interactive Entertainment ujawniło pierwsze szczegóły dotyczące kontrolera nadchodzącego systemu. Urządzenie ma kulisty kształt i będzie wyposażone między innymi w adaptacyjne spusty, haptyczne wibracje czy wykrywanie dotyku.

Przypomnijmy, że w lutym – po ponad 4 latach od premiery PlayStation VR – Sony Interactive Entertainment poinformowało, że system VR nowej generacji pojawi się na PlayStation 5. Prace nad nowym systemem dopiero trwają i już wiadomo, że nowa generacja PlayStation VR nie pojawi się na rynku w tym roku. – Jedną z innowacji, które nas ekscytują, jest nowy kontroler VR, który będzie zawierał niektóre z kluczowych funkcji kontrolera bezprzewodowego DualSense, a także skupi się na ergonomii – pisał wówczas na blogu PlayStation Hideaki Nishino, starszy wiceprezes ds. planowania i zarządzania platformą w Sony Interactive Entertainment.

Zobacz, jak wyglądają kontrolery do nowego systemu VR dla PlayStation 5:

Teraz Sony zdradziło dużo więcej szczegółów dotyczących nowego kontrolera dla nowego systemu VR. – Pierwszą rzeczą, którą zauważysz jest unikalny projekt, który ma kształt „kuli”. Pozwala to na naturalne trzymanie kontrolera podczas gry i dużą swobodę – podkreśla Hideaki Nishino. Jak dodaje, nie ma ograniczeń co do sposobu poruszania rękami, a to otwiera przed programistami wielkie możliwości.

Wrażenia jak z DualSense

Kontrolery wyposażone są w haptyczne spusty – to technologia zastosowana już w DualSense; wyczuwalne napięcie po naciśnięciu spustu oferuje znacznie lepsze wrażenia w grze. Jest też haptyczne sprzężenie zwrotne. Kontroler będzie ponadto wykrywał palce bez żadnego naciskania w miejscach, w których użytkownik kładzie kciuk, palec wskazujący lub środkowy. Podczas rozgrywki można dzięki temu wykonywać bardziej naturalne ruchy rękami. Co istotne, nowe kontroler będzie śledzony przez nowe gogle VR przez specjalny pierścień na spodzie urządzenia.

Nie zabrało też przycisków akcji i drążków analogowych. Lewy kontroler posiada jeden drążek analogowy, przyciski „trójkąt” i „kwadrat”, przycisk „grip” (L1, może służyć np. do podnoszenia obiektów w grze), przycisk wyzwalacza (L2) i przycisk „create”. Prawy kontroler ma jeden analogowy drążek, przyciski „krzyżyka” i „kółka”, przycisk „grip” (R1), przycisk spustu (R2) i przycisk „options”.

Dodajmy, że prototypy nowego kontrolera VR dla PlayStation 5 wkrótce trafią w ręce programistów (źródło: Sony)

Bądź na bieżąco i obserwuj

Wyższe mandaty od skarbówki z początkiem maja

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie