Sosnowiec chce budować nowy węzeł na trasie S1

Tomasz Szymczyk
Tomasz Szymczyk
Nowy węzeł, który powstanie na trasie S1 ma odciążyć sosnowieckie ulice i ułatwić dojazd do terenów inwestycyjnych na terenie dawnej kopalni Maczki-Bór. Na początku grudnia urzędnicy z Sosnowca mają ogłosić postępowanie przetargowe na opracowanie dokumentacji projektowej nowego węzła, który ma być połączony również z ulicą 11 Listopada za pomocą tzw. drogi do nikąd na terenie strefy ekonomicznej na Dańdówce.

Władze Sosnowca argumentują, że w tej chwili obsługa przedsiębiorstw znajdujących się na terenie dawnej kopalni piasku odbywa się tylko za pomocą wjazdu i zjazdu z trasy S1 w kierunku Warszawy. Samochody jadące z północy kraju, aby wjechać na strefę, muszą jechać do węzła Jęzor i nawrócić, a te, które ze strefy wyjeżdżają i chcą jechać na południe muszą jechać do węzła na pograniczu Zagórza i Porąbki i nawrócić.

Cała koncepcja dotyczy nie tylko budowy nowego węzła na S1, ale i budowy całkowicie nowej drogi do Euroterminalu w Sławkowie. Na początku realizowany będzie jednak tylko węzeł.

- Mamy nadzieję, że do końca 2017 roku będziemy mieć przygotwaną pełną dokumentację projektową wraz z różnymi zgodami i zezwoleniami, tak by najpóźniej na początku 2018 roku ogłosić przetarg na roboty budowlane - mówi Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca. - Koszty będziemy oczywiście znać dopiero w momencie, w którym będziemy mieć pełną dokumentację projektową. Szacujemy, że ten węzeł może nas kosztować około 100 milionów złotych - dodaje.

W tej sumie znajdą się również środki potrzebne na wykup gruntów.

- Nie wiemy, jak to się stało, ale pośrodku tych gruntów powstała stacja benzynowa. Nie da się w żaden sposób jej ominąć. To jeden z największych kosztów. Cały czas trwają rozmowy dotyczące gruntów - mówi Chęciński.

Jak mówi prezydent Sosnowca, gdyny to zależało od obecnych władz miasta i gdyby nie było "drogi do nikąd", to nowy węzeł na pewno nie powstałby w tym miejscu.

- To najgorsze miejsce, jakie można sobie wyobrazić: na łuku, przy rzece i terach kolejowych oraz tereny przy rekultywacji. Gdyby węzeł powstał w innym miejscu, te koszty byłyby o wiele inne - mówi Chęciński.

Katastrofa samolotu pod Częstochową

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
aaa

Szerokie dwujezdniowe arterie w porównaniu do wąskich uliczek w innych miastach, to rzeczywiście tragedia. Co do stanu nawierzchni, to powoli zabierają się za to. Ale trzeba mieć na uwadze, że właśnie te szerokie arterie są droższe w utrzymaniu z uwagi na większą powierzchnię (więcej asfaltu do odwodnienia, łatania, sprzątania, posypywania), no a w budżet nie jest z gumy.
Tak więc przestań się frustrować człowieku. Trochę cierpliwości i doczekasz się remontu też na Środuli :)

G
Ginter

Jechał ktoś ze Środuli do Śródmieścia? KOSZMAR!!! I od lat nie robią z tym NIC! ŻENADA!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3