Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sosnowiec chce wprowadzić uchwałę krajobrazową. Znikną szpetne reklamy, miasto uporządkuje przestrzeń publiczną

AD
Główne ulice Sosnowca to prawdziwy reklamowy chaos
Główne ulice Sosnowca to prawdziwy reklamowy chaos AD
Uchwałą krajobrazową zamierzają zająć się radni z Sosnowca. Taki akt prawa lokalnego ma za zadanie uporządkowanie przestrzeni miejskiej, chodzi m.in. o bałagan reklamowy. Dziś, zwłaszcza główne ulice Sosnowca to prawdziwy reklamowy chaos. Kolorowe i niespójne reklamy, szyldy czy brudne banery sprawiają przygnębiające wrażenie. Czy to ma szansę się zmienić?

Problematyka sosnowieckiej uchwały krajobrazowej została zawarta w trzech grupach problemowych tj. szyldy i reklamy, obiekty małej i średniej architektury i ogrodzenia - dla których sformułowano osobne ustalenia.

Strefa centralna najważniejsza

- Miasto zostało podzielone na dwie strefy. Pierwsza z nich to strefa centralna, która jest przez nas traktowana priorytetowo, a jej granice zostały wyznaczone przez ulice 3 Maja, Ignacego Mościckiego, Anieli Urbanowicz, 1 Maja, Henryka Sienkiewicza, Marszałka Józefa Piłsudskiego, Sądową, Hugona Kołłątaja i Dęblińską - mówi Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.
Druga strefa dotyczy pozostałej części miasta.

Reklamy mają być estetyczne

Jak zapewniają władze miasta, nie chodzi o całkowite wyeliminowanie reklam z przestrzeni publicznej, a jedynie o ich uporządkowanie. Chodzi o zmniejszenie ich ilości, poprawę jakości i estetyki a także likwidację reklam nielegalnych.
- Zależy nam, aby poprzez zapisy uchwały wyeksponować nietuzinkową architekturę Sosnowca, która gubi się w gąszczu, w znacznej części wątpliwej jakości reklam i szyldów - dodaje prezydent Chęciński.

Miasto uznało więc, że termin dostosowania się do uchwały powinien być możliwie jak najkrótszy. Proponowany to okres jednego roku. To czas na usunięcie lub zmianę wizerunku centrum miasta i pozostałych jego części.
W zakresie obiektów małej architektury i ogrodzeń przyjęto zasadę stopniowego i łagodnego dostosowywania do zapisów uchwały. W celu wprowadzenia zasad, ale mając na uwadze koszty mogące dotknąć poszczególnych mieszkańców władze maista proponują 12 miesięcy na dostosowanie się do uchwały.

Mała architektura bez szpetoty

Jej ustalenia wskazują na konieczność kompleksowego spojrzenia przede wszystkim na realizację obiektów małej architektury.

Uchwała reklamowa to jeden z elementów, który ma zapoczątkować zmianę wyglądu miasta, jednakże w znacznym stopniu będzie dotyczyć właścicieli poszczególnych nieruchomości.

- Tylko wspólne działanie może spowodować, że w niedalekiej przyszłości obraz miasta zmieni się pokazując wiele ciekawych miejsc i obiektów - uważa prezydent Chęciński.

Nie trzeba specjalnie szukać chaosu reklamowego w Sosnowcu. Wystarczy przejść głównymi ulicami miasta.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo