Sosnowiec. Przebudowa DK 94 wkracza w pierwszy etap. Trwa sprawdzanie ofert przedstawionych miastu przez firmy zainteresowane wykonaniem dokumentacji projektowej dla jednej z większych inwestycji planowanej w Sosnowcu. Chodzi o przebudowę węzła DK94 z ulica Jana Długosza. To inwestycja warta ponad 88 mln złotych. Sosnowiec uzyskał na nią 85-procentowe dofinansowanie z Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
CZYTAJCIE TEŻ:
Przebudowa DK 94 w Sosnowcu. Droga w wykopie nad nią wiadukt
Podpisano umowę na remont DK94 w Sosnowcu
Po otwarciu ofert na wykonanie dokumentacji okazało się że różnice w cenach proponowanych za to przez firmy są spore i zaskoczyły miejskich urzędników.
Teraz sprawdzą
- Mieliśmy przeznaczone na ten projekt dwa miliony złotych. Najtańsza oferta zakłada wykonanie dokumentacji za 680 tysięcy złotych, a najdroższa za półtora miliona złotych. Obie są niższe od kosztów jakie zakładaliśmy przeznaczyć na ten cel. Musimy jednak sprawdzić czy firmy są w stanie wykonać to zadanie za zaoferowane ceny - powiedział nam Rafał Łysy, rzecznik Urzędu Miejskiego w Sosnowcu.
W przetargu wzięło udział sześć firm. Najtańszą ofertę złożyła firma Meritum Projekt z Katowic (682,6 tys. zł). Najdroższą Wrocławskie Biuro Projektów Drostystem (1,56 mln zł). Pozostałe oferty: Biuro projektów A-PROPOL z Gliwic - 1,17 mln zł; EGIS Poland z Warszawy - 990,1 tys. zł; Autostrada II z Katowic - 1,52 mln zł i Mosty Katowice 1,13 mln zł).
Kto ostatecznie wykona projekt przebudowy DK94 2 Sosnowcu okaże się najpóźniej w ciągu najbliższych dwóch tygodni, gdy zakończy się sprawdzanie ofert.
Przebudowa DK94 w Sosnowcu
Przebudowa węzła na DK94 to duży wysiłek finansowy dla miasta, ale dzięki niemu ruch na tej drodze krajowej zostanie znacznie upłynniony, bo zostanie zlikwidowane skrzyżowanie z ulicą Długosza, na którym ruchem kieruje obecnie sygnalizacja świetlna. W godzinach szczytu tworzą się tam zwykle spore korki.
Po przebudowie zniknie skrzyżowanie w obecnym kształcie. DK94 pobiegnie w wykopie. Nad nią powstanie wiadukt na ulicy Długosza. Wjazdy i zjazdy na wiadukt będą bezkolizyjne, co ma zlikwidować korki w tym miejscu. Pierwotnie planowano nawet budowę tunelu, którym biegłaby krajówka, ale ze względu na spore koszty takiej inwestycji zrezygnowano z tego pomysłu na rzecz budowy drogi w wykopie i wiaduktu.
ZOBACZCIE FILM. Ostatni odcinek naszego cyklu „Noga z gazu":
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?