Sosnowiec: rozpoczął się II Kongres Praktyków Biznesu [ZDJĘCIA]

Kinga SkowronZaktualizowano 
Drugi już Kongres Praktyków Biznesu to jedyne w naszym regionie wydarzenie, które nawiązuje do Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Udział w wydarzeniu mogą wziąć przedsiębiorcy, a także osoby zainteresowane prowadzeniem własnego biznesu w przyszłości, dlatego wstęp jest bezpłatny.

Jak podkreśla Izabela Kieliś, rzecznik Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu, główny cel kongresu to nauczanie przedsiębiorców, którzy prowadzą małe i średnie firmy.

- Nie na darmo nasz kongres koresponduje swoimi celami i tematyką, i jest wydarzeniem oficjalnie zapowiadającym Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw, który odbywa się co roku w październiku w Katowicac. W związku z tym, na naszym prekongresie, chcemy przekazać bardzo praktyczne informacje o tym, jak w praktyczny i sprawny sposób zarządzać firmą i w jaki sposób dbać o jej wizerunek - mówi.

Druga edycja Kongresu Praktyków Biznesu różni się nieco od poprzedniej. W poprzednim roku Wyższa Szkoła Humanitas gościła przedstawicieli firm, którzy rozpoczęli już własny biznes, którzy rozwijają się i odnoszą w tym sukces oraz zyskali uznanie w oczach społeczeństwa. W tym roku organizatorzy postawili na bardziej znane nazwiska. Jednym z nich niewątpliwie jest prof. Andrzej Blikle, wybitny przedstawiciel świata biznesu, który zna tajniki skutecznego zarządzania, czy Jakub Karnowski, były prezes PKP, Przemysław Pająk, twórca poczytnego portalu o najnowszych technologiach Spider’s Web lub dr Krystian Dudek, na co dzień prowadzący swój Instytut Publico, ale również ekspert psychologii sprzedaży i wizerunku firmy.

Profesor Andrzej Blikle wygłosił wykład na temat „Turkusowej firmy XXI wieku” i zasad zarządzania nią.

- Wybrałem taki temat, ponieważ jest on bardzo ważny. Jest to wielka szansa dla wielu przedsiębiorców, nie tylko polskich, która wymaga niewielkich wkładów finansowych. Można wysoko podnieść jakość i wydajność pracy, zmieniając organizację pracy i sposób patrzenia na nią, poprzez pozwolenie ludziom na samoorganizacje. To wyzwala kreatywność, kreatywność to innowacyjność, a innowacyjność to zdobywanie przewagi rynkowej, a to z kolei oznacza szybszy rozwój firmy. Młodzi ludzie zakładają firmy, i wtedy najłatwiej jest zbudować „turkus”,ponieważ zaczyna się powoli, potem firma się rozrasta, dołączają się kolejne osoby i trzeba zbudować partnerstwo, zaufanie. Większość firm które znam, właśnie tak powstawały - mówił prof. Blikle.

Prócz jego wykładu uczestnicy i goście kongresu mówili m.in. o tym, w jaki sposób kształtować firmę, aby dbała o tradycje. Udzielali też porad dotyczących obszarów funkcjonowania przedsiębiorstw, które przydadzą się również młodym osobom, które dopiero rozważają zakładanie własnego biznesu.

polecane: Afera Amber Gold - liczby, które szokują

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3