- Prace związane z likwidacją szybów KWK Kazimierz-Juliusz były wykonywane zgodnie z umową i harmonogramem i zostały zakończone 23.12.2016 r. W środę 28 grudnia wykonawcy kończą prace porządkowe po zakończonych robotach, zbierają ostatnie materiały i narzędzia - poinformował nas Witold Jajszczok, rzecznik prasowy Spółki Restrukturyzacji Kopalń, która jest właścicielem KWK Kazimierz-Juliusz Sp. z o.o.
Pamiątki po kopalni trafią do muzeum
Umowa z muzealnikami podpisana
Do zasypania pięciu szybów (Kazimierz I, Kazimierz II i Kazimierz V na terenie ruchu Kazimierz oraz Karol i Maczki) łącznie zużyto 122175 ton materiału zasypowego. Skały i ziemię, którą za pomocą specjalnej zsuwni zrzucano do rur szybowych na teren kopalni przywiozły 4484 samochody.
Figury św. Barbary z KWK Kazimierz-Juliusz trafią do Rad Dzielnic
Co z orłami?
Najwięcej ładunku potrzebne było do zasypania szybu Kazimierz II (35 188 ton i 1367 samochodów). 32 624 tony ładunku potrzeba było do zasypania szybu Kazimierz I (1283 samochody). 24 970 ton zmieściło się w szybie Kazimierz V (1025 samochodów), 22 642 tony w szybie Karol (907 samochodów) i 6 751 ton w szybie Maczki (262 samochody).
Kolejnym etapem zamykania kopalni będzie likwidacja części powierzchniowej. Częścią budynków jest zainteresowane miasto, które chciałoby przejąć m.in. budynek łaźni, jedną z wież szybowych i kolejkę wąskotorową z całym zapleczem.
Dzieci śpiewają kolędy. Kliknij i posłuchaj
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?