Sosnowiecki Szpital Miejski uruchamia specjalną infolinię dla rodzin pacjentów. Łatwiej będzie uzyskać informacje o stanie naszych bliskich

OPRAC.:
Kacper Jurkiewicz
Kacper Jurkiewicz

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
W Sosnowieckim Szpitalu Miejskim każda hospitalizowana osoba otrzymuje indywidualny kod PIN. To dzięki niemu najbliżsi mogą uzyskać informacje o jego stanie zdrowia. Takie rozwiązanie działa tutaj od jesieni. Teraz szpital uruchamia dodatkową, codzienną infolinię pod numerem: (32) 41 30 643 w godz. 9-13. Obsługiwać będą ją pielęgniarki. Jak mówi prezes szpitala Aneta Kawka - to dodatkowe rozwiązanie ma ułatwić przepływ informacji i zwiększyć poczucie bezpieczeństwa i komfortu, zarówno pacjentów jak i ich bliskich.

W Sosnowieckim Szpitalu Miejskim powstała specjalna infolinia dla rodzin pacjentów

W Sosnowieckim Szpitalu Miejskim działa ciekawy system. Każdy pacjent otrzymuje indywidualny kod PIN. Członek rodziny lub osoba bliska, podając go, może skontaktować się z lekarzem i uzyskać informacje o stanie zdrowia członka swojej rodziny. Szpital poszedł o jeszcze jeden krok do przodu i wprowadził dodatkowe rozwiązanie, dzięki któremu będzie można jeszcze łatwiej uzyskać podstawowe informacje o stanie naszego bliskiego.

W szpitalu uruchomiono specjalną linię, która jest dedykowana dla rodzin i bliskich pacjentów. Informacji na niej ma udzielać personel pielęgniarski, który przekazywać będzie wiadomości z zakresu opieki pielęgniarskiej.

Zobacz koniecznie

- Działalność szpitala w czasie pandemii wymaga wprowadzania dedykowanych rozwiązań organizacyjnych w trosce o pacjentów, jak i ich bliskich. Nasz szpital stale monitoruje potrzeby w tym zakresie i wprowadza kolejną zmianę, w jeszcze większym stopniu ułatwiając kontakt członków rodziny z personelem medycznym. Dzięki temu, że podstawowych informacji na temat stanu zdrowia pacjenta będzie mógł teraz udzielać zespół pielęgniarki - zwiększamy liczbę osób upoważnionych do przekazywania wiadomości o chorych. Dotychczas byli to tylko lekarze. Wiedza na temat stanu zdrowia hospitalizowanych jest bardzo ważna zarówno dla Rodziny, która jest pełna obaw, jak i samych pacjentów. Sprzyja to poprawie komfortu psychicznego i prowadzonej terapii – mówi Aneta Kawka, Prezes Sosnowieckiego Szpitala Miejskiego.

Co ważne, rodzina pacjenta nadal może kontaktować się także bezpośrednio z oddziałem i z lekarzem specjalistą, aby uzyskać szczegółowe informacje o stanie chorego. Jak informuje Sosnowiecki Szpital Miejski, wprowadzone obecnie rozwiązanie jest odpowiedzią na duże potrzeby informacyjne rodzin pacjentów oraz ograniczoną dostępność samych lekarzy skoncentrowanych na pracy w oddziałach.

Jak uzyskać informacje o naszym bliskim w szpitalu?

Każdego dnia, w godzinach 9-13 rodziny mogą telefonicznie kontaktować się z punktem informacyjnym pod specjalnym numerem telefonu: (32) 41 30 643. Po podaniu przez dzwoniącego indywidulanego kodu PIN Pacjenta i weryfikacji, pielęgniarka będzie mogła udzielić podstawowych informacji o stanie zdrowia pacjenta w zakresie pielęgniarskim, po konsultacji z odpowiednim oddziałem.

W przypadkach najciężej chorych, lekarz prowadzący lub kierownik oddziału osobiście skontaktuje się z bliskimi osoby hospitalizowanej, aby udzielić bardziej szczegółowych informacji.

Nie przeocz

Jak działa Kod PIN Pacjenta?

Pacjent, który trafia do sosnowieckiego szpitala wskazuje osoby upoważnione, którym będzie można przekazywać informacje i dane o zdrowiu. Wtedy personel udostępnia pacjentowi kod PIN, pod którym został wpisany do księgi głównej szpitala.

W przypadku pacjentów nieprzytomnych lub niezdolnych do zrozumienia informacji, którzy nie mogli wskazać osoby upoważnionej do uzyskania informacji przeprowadza się wywiad z osobą dzwoniącą. Telefonujący powinien podać swoje dane oraz dane pacjenta i odpowiedzieć pozytywnie na 2 z 4 pytań kontrolnych zadawanych przez pracownika szpitala.

Musisz to wiedzieć

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie