Dla porównania; w trzecim kwartale 2018 roku Spotify miało 191 milionów użytkowników, natomiast w Q2 2019 – 232 miliony. W porównaniu z poprzednim kwartałem wzrost wyniósł 7 procent, zaś rok do roku – 30 procent. W trzecim kwartale 2019 liczba abonentów usługi premium osiągnęła 113 miliony, co oznacza 31-procentowy wzrost rok do roku (w Q3 2018 było to 87 mln). Warto tu przypomnieć, że w czerwcu Apple Music miało 60 milionów użytkowników, choć od tego czasu z pewnością ta liczba jeszcze wzrosła.
Wzrosły także przychody Spotify. W Q3 2019 wyniosły one 1,7 miliarda euro (1,9 mld dolarów), co oznacza 28-procentowy wzrost rok do roku oraz 4-procentowy w porównaniu z poprzednim kwartałem. Subskrypcje premium są wciąż głównym źródłem przychodów szwedzkiego serwisu streamingowego (90 procent przychodów w Q3 2019). W przypadku reklam odnotowano 20-procentowy wzrost przychodów, co jest jednak wynikiem poniżej oczekiwań. Firma osiągnęła ponadto zysk operacyjny w wysokości 54 mln euro (60 mln dolarów).
Dodajmy, że w usłudze streamingowej Spotify rośnie znaczenie podcastów. Jak się okazuje, w trzecim kwartale 2019 słuchało ich 14 procent użytkowników – czyli ok. 35 mln osób. Najwięcej słuchaczy jest w Stanach Zjednoczonych, ale rosną też statystki w Europie. Sama liczba podcastów wzrosła o 39 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem. Dziś w usłudze jest już ponad pół miliona tytułów.
Zobaczcie koniecznie
Nie przegapcie
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?