Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Spotify w końcu zaczęło zarabiać. I od razu decyduje się na poważne inwestycje

Grzegorz Lisiecki
Pixabay
Spotify wreszcie zarabia. I robi zakupy. Na dodatek szwedzki serwis oferujący usługę muzycznego streamingu powiększył bazę swoich użytkowników – ich liczba wyraźnie przekroczyła już 200 milionów miesięcznie.

Raport dotyczący wyników Spotify za czwarty kwartał 2018 roku jest dla firmy bardzo pozytywny. Spotify zwiększyło przychody aż o 30 procent rok do roku, „przy okazji” po raz pierwszy generując zysk. A zysk operacyjny wyniósł 94 miliony euro, czyli 107 milionów dolarów. Warto przypomnieć, że w trzecim kwartale 2018 i rok wcześniej, w czwartym kwartale 2017 r. firma notowała straty, odpowiednio 6 mln euro i 87 mln euro.

Szwedz zdecydowali się na dalsze inwestycje wykazując aktywność w branży podcastów. I nic dziwnego. Jak bowiem podkreśla Daniel Ek, CEO Spotify, firma ze Sztokholmu w ciągu dwóch lat stała się drugą co do wielkości platformą podcastingową. Spotify zdecydowało się przejąć Gimlet Media oraz Anchor (mówi się o łącznej kwocie ok. 500 mln dolarów) działające w branży podcastów i mające w swojej ofercie wiele popularnych programów.

Szwedzki serwis odnotował także wzrost użytkowników – o 16 milionów w porównaniu do poprzedniego kwartału. W sumie miesięczna liczba aktywnych użytkowników Spotify przekroczyła już 207 milionów – 96 milionów to płacący subskrybenci. Liczba użytkowników jest aż o 29 procent wyższa w porównaniu z Q4 2017. Jeszcze lepsza statystyka dotyczy subskrybentów premium – to aż 36-procentowy wzrost rok do roku. Tylko w ostatnim kwartale 2018 roku usłudze premium przybyło 9 milionów użytkowników. Dla porównania, Apple Music osiągnęło niedawno poziom 50 milionów płacących subskrybentów.

Wzrost, szczególnie w Stanach Zjednoczonych, napędzany był między innymi przez ofertę sprzętową. Spotify oferowało głośnik Google Home Mini dla posiadaczy kont premium z planem rodzinnym. Zresztą Spotify opisuje inteligentne głośniki jako „krytyczny obszar wzrostu”.

W pierwszym kwartale tego roku w Spotify spodziewają się jednak spowolnienia wzrostu, oczekując do marca od 97 do 100 milionów subskrybentów premium i od 215 do 220 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Z kolei do końca roku usługa powinna przekroczyć liczbę 245 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie i od 117 do 127 milionów subskrybentów premium.

Twitter: @G_Lisiecki

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Czy Katowice nadaja się do mieszkania? Panel dyskusyjny DZ

TYDZIEŃ Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo