„Srebrny listek seniora" to informacja dla kierowców, że samochód prowadzi starsza osoba

Olga KrzyżykZaktualizowano 
Śląskie rozpoczyna nową akcję - „Srebrny listek”. Polega ona na tym, że seniorzy otrzymują naklejkę ze srebrnym listkiem. Naklejają ją na tylną szybę swojego samochodu. Ma to być informacja dla innych kierowców, że tym pojazdem jedzie osoba starsza i należy zachować ostrożność. Nie trąbić, nie podjeżdżać za blisko. Dzięki temu seniorzy mogą poczuć się pewniej za kierownicą.

W Parku Śląskim w czwartek, 23 sierpnia, podczas pikniku „Łączymy pokolenia”, odbyła się konferencja poświęconą nowej inicjatywie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego „Srebrny listek seniora-kierowcy” w ramach kampanii "Śląskie. Dla Seniora".

CZYTAJ TEŻ:
Piknik „Łączymy pokolenia" w Parku Śląskim. Wspólna zabawa seniorów i wnuków z Rączką, Szołtyskiem, Wyrostkiem...

Piknik w Parku Śląskim "Łączymy pokolenia" ZDJĘCIA Wspólna z...

„Srebrny listek seniora-kierowcy” nawiązuje do zielonych listków, jakie muszą mieć na swoich pojazdach młodzi kierowcy. Podobny, tyle że srebrny, będą otrzymywać seniorzy, którzy taki znaczek będą mogli umieścić na tylnej szybie samochodu. Zielony listek oznacza, że za kierownicą jest niedoświadczony kierowca i lepiej zachować ostrożność. "Srebrny listek" to informacja dla kierowców, że autem z taką naklejką kieruje starsza osoba.

- Ta inicjatywa zrodziła się w wyniku rozmów z seniorami. Często widzimy osoby starsze, które mają problem na drodze. Warto oznaczyć samochody takimi naklejkami, bo widząc je, niektórzy zastanowią się, czy warto reagować agresją, czy lepiej zachować cierpliwość, a może pomóc starszym odnaleźć się na drodze. Jesteśmy coraz starsi, a wiek nie musi oznaczać konieczności pożegnania się z autem, dlatego chcemy edukować i doszkalać seniorów, bo oni są pełnoprawnymi użytkownikami dróg – mówił podczas konferencji Wojciech Saługa, marszałek województwa śląskiego.

Zobacz zdjęcia:

Znaczki akcji „Srebrny listek” będą rozdawane podczas imprez senioralnych organizowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego oraz za pośrednictwem Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego i Policji.

- Każde zdrowie, każde życie uratowane na drodze to jest cel naszej pracy, dlatego ta akcja ma pełne wsparcie policji. Każdy z nas będzie seniorem i słabszy refleks czy słabszy wzrok nie wykluczają nas z możliwości czynnego uczestnictwa w ruchu drogowym, ale mogą sprawić, że czas reakcji się wydłuża, dlatego warto cierpliwie zaczekać i uniknąć w ten sposób niebezpiecznego zdarzenia – podkreślał st. asp. Tomasz Bratek z wydziału ruchu drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach.

W konferencji uczestniczyli także sami seniorzy, którzy od kilkudziesięciu lat posiadają prawo jazdy. Jeden z nich, Piotr Lipa z Goczałkowic-Zdroju ponownie zdał egzamin na prawo jazdy w wieku 88 lat i jest najstarszym Polakiem, który tego dokonał.

- To jest bardzo dobra inicjatywa i z dumą przykleję w samochodzie srebrny listek. Prowadzę sad i samochód jest mi niezbędny do pracy, dlatego nie wyobrażam sobie życia bez samochodu. Kiedy utraciłem prawo jazdy, musiałem uczyć się jeździć niemal od nowa, ale uważam, że warto być bezpiecznym na drodze, a takie akcje na pewno w tym pomogą – podkreślał Piotr Lipa.

Organizatorzy kampanii chcę namówić do udziału w akcji miasta i gminy oraz centra handlowe, aby wydzielały na parkingach miejsca parkingowe przeznaczone dla seniorów z samochodami oznaczonymi srebrnym listkiem.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Wideo

Materiał oryginalny: „Srebrny listek seniora" to informacja dla kierowców, że samochód prowadzi starsza osoba - Dziennik Zachodni

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 16

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
K
Karol

Nie zaszkodzi to na pewno, wiec czemu nie? Pytanie tylko czy taka starsza osoba będzie chciała się do tego zastosować i jakby przyznać, że nie ma już mlodzieńczego refleksu. My dziadkowi wręczylismy po prostu kolekcjonerskie prawo jazdy clubcard, kiedy skonczyl 70 lat i doszedl do wniosku ze to juz nie dla niego.

zgłoś
J
Ja.

POZBAWIĆ DOŻYWOTNIO PRAWA JAZDY WSZYSTKICH AGRESYWNYCH LUDZI,TAKICH JAK TY!!! Agresja i chamstwo na drogach jest największym zagrożeniem dla innych kierowców!!! STATYSTYKI!!!! prostaku!

zgłoś
J
Ja.

Proponuję czerwony listek na szybę marszałka saługi,żeby każdy wiedział,że temu kierowcy nie można ufać (odmóżdżony urzędas na wysokim stanowisku). NAJLEPIEJ ,PANIE SAŁUGA,ZUTYLIZOWAĆ STARSZYCH(nawet tych nieposiadających samochodu). Proszę,panie marszałku,sprawdzić statystyki,kto powoduje najwięcej wypadków( IDIOCI, A NIE LUDZIE STARSI).

zgłoś
J
Ja.

Proponuję

zgłoś
c
co chroni mnie

przed mlodym idiotą, ktory najpierw wciska gaz do dechy,
a potem myśli, jezeli w ogole myśli

zgłoś
p
pier, dol

sie baranie

zgłoś
B
Bwana Kubwa

Amoze by - panie kierowco - podjac inicjatywe paskacza - bylego (p)osla Piety, i odstrzeliwac kierowcow powyzej wieku sredniego? Jaka to bylaby oszczednosc - nietylko ubezpieczenia czy sluzby zdrowia.

zgłoś
J
Jasio dobry z historii

Zabronić seniorom używania ulic asfaltowanych i brukowanych!
Ulice naleza do nas - BMW-owców!

zgłoś
D
Demokrata pańszczyźniany

No a do tego - zloty listek (z diamentami) PiS-iora! A moze by i tak zakamuflowanych opcjonistow tez znaczyc? Moze czarnym listkiem?
Czy pomyslano tez o pasiakach?
Bo trzeba wiedziec z kim ma sie do czynienia - panie kochanku!

zgłoś
r
rebeliant

Takim jak ty powinno się już teraz odbierać prawo jazdy.Nie czekać aż będziesz "seniorem jego mać". Do tego obowiązkowo dwa razy w roku kierować na badania psychiatryczne!.

zgłoś
G
Ginter

Przynajmniej psychopaci drogowi nie będą na nich trąbić...

zgłoś
Z
Zeno

Też będziesz w tym wieku

zgłoś
T
Tęczowy

A może by tak jeszcze tęczowy listek wprowadzić bo różnie to bywa

zgłoś
p
pozor

Czarne blachy i srebrny listek, prawie jak "eLka". Może dobrze przynajmniej trzeba będzie wzmocnić ostrożność!

zgłoś
K
Kierowcawsrednimwieku

Idiotyzm. Totalny idiotyzm. I co ma to dac? Ten listek mnie ochroni przed wymuszeniem pierwszenstwa przez seniora? "Odzabije" mnie jak na trasie krajowej stary ch*j wyjedzie z zatoczki nie ogladajac sie czy moze... Prosty przyklad z maja na DK1 w Kobiorze. Wymuszenie przez seniora jego mac. Mloda dziewczyna helikopterem przetransportowana do szpitala w stanie krytycznym a stary purt z rownie stara baba bez szwanku.
Jestem zdania i zdania nie zmienie ze po 50 roku zycia powinny byc obowiazkowe okresowe badania lekarskie i testy psychofizyczne.
Wiekszosc seniorow to zagrozenie na drodze.
Tez kolejny przyklad z DTS. Zawal albo udar za kierownica teraz nie chce mi sie szukac. Jesli to ktos czyta to sobie zgoogluje. Bogu dzieki facet bez pasazerow i przydzwonil we wiadukt bodaj.
Badac, sprawdzac i zabierac prawa jazdy.
Dziekuje za uwage.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3