Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stadion Śląski szuka sponsora i oferuje nazwę

Grzegorz Lisiecki, Paweł Szałankiewicz
Tak ma wyglądać Stadion Śląski po modernizacji
Tak ma wyglądać Stadion Śląski po modernizacji Mat. Prom.
Koncepcji na funkcjonowanie Stadionu Śląskiego po zakończeniu modernizacji wciąż nie ma, więc wszystko wskazuje na to, że obiekt będzie finansowany głównie z pieniędzy publicznych. Czy jednak rzeczywiście tak musi być? Otwarcie mówi się już o pozyskaniu sponsora, który za grube miliony mógłby nazwać Stadion Śląski po swojemu.

Dyrektor stadionu Marek Szczerbowski przyznaje, że sytuację mogłaby poprawić sprzedaż praw do nazwy... - Śląski z nazwą sponsora? A dlaczego nie? - mówi Szczerbowski. - Całkowita zmiana nazwy nie wchodzi wprawdzie w grę, ale pozostawienie jej i dodanie jakiegoś rzeczownika? To już zdecydowanie temat do dyskusji.

Sprawdziliśmy więc, jak duże firmy w naszym regionie zareagowały na ten pomysł.

ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ Z DNIA OTWARTEGO STADIONU ŚLĄSKIEGO

Magdalena Rusinek szefowa biura prasowego spółki Tauron Polska Energia przyznaje, że z taką ofertą spotkała się już ze strony dyrekcji czterech budowanych na Euro 2012 stadionów.

- W przypadku Stadionu Śląskiego sponsoring tytularny jest jednak dużo trudniejszy niż na nowobudowanych stadionach, ponieważ obecna nazwa jest głęboko zakorzeniona w świadomości Polaków - uważa Rusinek. - Jest jeszcze inna, ważna sprawa: ewentualne zainteresowanie jakiegoś sponsora wprowadzeniem swojej nazwy będzie zależało od ilości i jakości imprez, które się tam będą odbywały.

- Nie mówimy definitywnie nie, bo od 60 lat jesteśmy na Śląsku i wszystko co jest związane z regionem dotyczy także nas - zaznacza z kolei Andrzej Krzyształowski, rzecznik Węglokoksu. - Jednak to kwestia sporych pieniędzy, więc dopóki nie ma żadnej oferty, to trudno coś konkretnego powiedzieć.

STADIONY ZE SPONSORAMI W NAZWIE. ZOBACZ ZDJĘCIA

ING Bank Śląski, o którym kilka lat temu mówiło się, że może finansować modernizację Stadionu Śląskiego właśnie w zamian za prawa do nazwy, dziś nie jest już zainteresowany tematem.

Sponsoringiem tytularnym nie jest również zainteresowana spółka Stalexport Autostrady. - To chyba dobra propozycja dla firm oferujących dobra konsumpcyjne - zastanawia się Rafał Czechowski, rzecznik firmy.

Z dystansem do sprawy podchodzi także Katowicki Holding Węglowy. - Najpierw trzeba byłoby poznać ofertę - mówi Wojciech Jaros, rzecznik KHW.

A Kompania Węglowa?
- Taką decyzję zarząd może podjąć po zapoznaniu się szczegółowym z opracowaniem marketingowym, a wpływ na nią miałaby pewność, że stadion będzie żył przez cały rok - mówi Zbigniew Madej, rzecznik KW. - Ważne jest także to, że na Śląskim nie będzie Euro, więc jego wartość marketingowa spadła - dodaje.

Jerzy Gorzelik, wicemarszałek województwa, uważa, że tytularny sponsor Stadionu Śląskiego to dobre rozwiązanie. - Tu chodzi o finanse publiczne - podkreśla. - Trzeba zadbać o to, żeby nie trzeba było do stadionu dokładać.

TAK NAZYWAJĄ SIĘ NAJWAŻNIEJSZE STADIONY W EUROPIE
W Niemczech już kilkanaście stadionów nosi nazwy sponsorów. Przykłady? Allianz Arena w Monachium, Signal Iduna Park w Dortmundzie czy Veltins Arena w Schalke. Podobnie jest nawet w znanej z zamiłowania do tradycji Anglii - obiekt Arsenalu nazywa się przecież Emirates Stadium, Manchesteru City: Etihad, a Boltonu: Reebok. A w naszym kraju? Pierwsze było Zagłębie Lubin i Dialog Arena, mamy już także PGE Arenę Gdańsk czy Pepsi Arenę w Warszawie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!