Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stało się: Google przejęło Fitbit. Czy firma z Mountain View zdominuje teraz rynek inteligentnych zegarków i opasek fitness?

LIS
Fitbit
Ogłaszamy, że Google zawarło ostateczną umowę dotyczącą nabycia Fitbit – napisał na oficjalnym blogu Google Rick Osterloh, starszy wiceprezydent firmy z Mountain View ds. urządzeń i usług. Transakcja warta jest 2,1 miliarda dolarów i zostanie sfinalizowana w 2020 roku.

Fitbit, firma z San Francisco, powstał ponad 12 lat temu i szybko stał się jednym z liderów rynku technologii noszonej – wearables. – Dzisiaj jestem niesamowicie dumny z tego co osiągnęliśmy. Stworzyliśmy zaufaną markę, która ma ponad 28 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie – podkreślił James Park, współzałożyciel i dyrektor generalny Fitbit w oficjalnym komunikacie informującym o transakcji z Google.

Na scenę wkracza Google

Problemy Fitbit zaczęły się już w 2018 roku, choć częściowo naprawiła je wówczas bardzo dobra sprzedaż udanego smartwatcha – Versy. Jednak w lipcu tego roku Fitbit obniżył swoją prognozę przychodów na 2019, co – jak się uważa – było podyktowane rozczarowującymi wynikami sprzedaży innego zegarka, Versy Lite. Firmie nie pomogła kapitalizacja rynkowa w wysokości ponad 1,1 miliarda dolarów.

O kupnie Fitbit zaczęto głośno mówić niedawno, bo we wrześniu, gdy wyszło na jaw, że firma z San Francisco rozmawiała już z bankiem inwestycyjnym Qatalyst Partners na temat tego, czy powinna współpracować z potencjalnymi nabywcami. Qatalyst miał przekonywać władze firmy do przeanalizowania wszystkich dostępnych opcji. Wśród zainteresowanych przejęciem Fitbit było oczywiście Google.

Patenty, inżynierowie i... dominacja?

A Google chce, rzecz jasna, rzucić wyzwanie firmom dominującym na rynku smartwatchów – przede wszystkim Apple, a także opasek fitness dla aktywnych, gdzie najlepiej radzą sobie chińscy producenci; Xiaomi i Huawei. Sam Wear OS opracowany przez firmę w Mountain View (i ustępujący funkcjonalnością watchOS Apple czy Tizenowi Samsunga), udostępniany producentom hardware, to dziś za mało. I w Google dobrze to wiedzą.

Na początku roku Google kupiło za 40 milionów dolarów od firmy Fossil technologie związane z rozwojem smartwatchów, przejmując też przy okazji także kadrę inżynierską z działu badawczo-rozwojowego. Dziś już wiadomo, że był to tylko pierwszy krok.

Dla firmy z Mountain View kupno Fitbit to podwójny zysk. Trzeba bowiem przypomnieć, że w 2016 roku Fitbit przejęło Pebble Technology Corporation wraz z jej własnością intelektualną (patenty) i zespołem inżynierów. W ten sposób Google ma dziś w ręku wszystkie narzędzia potrzebne do tego, by zdominować rynek.

Twitter: @G_Lisiecki

Zobaczcie koniecznie

Nie przegapcie

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera