Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Statystyka na średnią i na medianę na maturze z matematyki 2016

Katarzyna Granda
Katarzyna Granda
Statystyka na średnią i na medianę na maturze z matematyki 2016: Uczniowie już po egzaminie maturalnym z matematyki. W „Chrobrym” po „matmie” nastroje uczniom dopisywały. Ich zdaniem pytania na egzaminie były wyjątkowo łatwe.

Matura 2016. Pełny serwis dla maturzysty o egzaminach HARMONOGRAM, TERMINARZ, PORADY, ARKUSZE, PYTANIA, ODPOWIEDZI, PRZECIEKI, OPINIE NAUCZYCIELI

Statystyka na średnią i na medianę na maturze z matematyki 2016:

W 1 LO im. B. Chrobrego w Pszczynie do egzaminu maturalnego przystąpiło w sumie 140 uczniów Maturę pisemną na poziomie podstawowym pisali wszyscy uczniowie ostatnich klas. Egzamin rozpoczął się o godzinie 9. Uczniowie mieli do rozwiązania 25 zadań zamkniętych i 10 otwartych. Mieli na to 170 min. Sporo uczniów zakończyło pisanie wcześniej.

Pierwszy w całej szkole arkusz egzaminacyjny oddał Łukasz Libera z 3c. - Matma była bardzo prosta, wyjątkowo prosto.- mówił tuż po egzaminie.

- Niektóre zadania to były 3 linijki i koniec. Były bardzo proste - mówiła Agnieszka Łach z 3e.

Generalnie uczniowie przyznają, że zadania były standardowe, takie jakich można było się spodziewać na maturze. - Nie było nic zyskującego, myślę, że będzie 100 – mówił Błażej Stiskun z 3a. Uczniowie podkreślają, że wszystkiego było „po trochu”.

- Fajnie dopasowane pytania. Z każdego działu po trosze – mówi Łukasz Świerkot z 3a. Choć Łukasz Libera z 3c oceniał, że sporo było zadań z ciągów, logarytmów i funkcji trygonometrycznych. Ale nie były to trudne zadania. Zdaniem, Łukasza zadania otwarte były łatwiejsze od tych zamkniętych.

Jakie były zadania? Z relacji uczniów z „Chrobrego” wynika, że było zadanie ze skali Richtera na logarytmy. Było też pytanie o wyznaczenie błędu względnego i dwa zadania ze statystyki na średnią i na medianę. Było też pytanie dotyczące ostrosłupów.

- Jedno zadanie, związane z kątami w trójkącie było zaskakująco łatwe – opowiada Łukasz Świerkot z 3a. Były podane trzy kąty w trójkącie, z czego jeden był trzykrotnie większy od drugiego, który był mniejszy od tego trzeciego o 50 stopni – relacjonuje Łukasz Świerkot z 3a.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!