18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Strategia będzie jesienią szkoda, że tak późno

Piotr Piesik
Miejskie Centrum Informacji Turystycznej przebudowano nie czekając na nowy sposób promocji Częstochowy
Miejskie Centrum Informacji Turystycznej przebudowano nie czekając na nowy sposób promocji Częstochowy Piotr Piesik
Strategia Promocji Turystycznej miasta Częstochowy powinna być gotowa jeszcze w tym roku, prawdopodobnie dokument zostanie przedstawiony w listopadzie. Gmina ogłosiła przetarg na opracowanie strategii, szkoda tylko, że nastąpiło to tak późno.

W ostatnich latach wykonano bowiem kilkanaście różnych inwestycji w branży turystycznej, które wcale nie muszą pasować do założeń przyszłej strategii, mogą być z nimi wręcz sprzeczne! Przecież to z myślą o turystach przebudowano III aleję NMP na deptak z wyłączeniem ruchu pojazdów. Nie do poznania zmieniło się Miejskie Centrum Informacji Turystycznej. Na ulicach pojawiły się drogowskazy, plansze oraz infomaty. Otwarto nowe placówki muzealne, także z myślą o turystach. Odrestaurowano parki podjasnogórskie. Wydano płytę grupy Nefre, zachęcającą do odwiedzenia Częstochowy.

- Na pewno warto mieć strategię promocji turystycznej, bo z jednej strony taki dokument pomaga w staraniach o fundusze unijne, z drugiej rzeczywiście daje szansę skoordynowania wysiłków, podejmowanych z różnych stron - mówi Włodzimierz Tutaj, zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego. - Stosunkowo niedawno powstała strategia dla całego województwa śląskiego, nasza powinna z nią współgrać. Chodzi też o wykreowanie jakby świeckiej ikony miasta, która uzupełniłaby tak znaną w całym świecie ikonę sakralną.

Zwycięzca przetargu na opracowanie strategii (termin składania ofert upływa 25 marca) będzie musiał wziąć pod uwagę to wszystko, co w mieście w tej dziedzinie już zrobiono. Do połowy maja powinna być gotowa analiza tych dokonań oraz wytyczne, co w pierwszej kolejności należy zrobić. Drugim krokiem w pracy nad strategią ma być wstępna wersja dokumentu, która zostanie przedłożona do szerokiej dyskusji. Na jej bazie powstanie wersja ostateczna.

Wśród sugestii, które na pewno pojawią się pod adresem zwycięzcy przetargu ze strony magistratu jest między innymi konkurs na nowe logo miasta. Chodzi również o nowe graficzne linie wydawnictw, materiałów informacyjnych czy promocyjnych. Wszystko po to, by utwierdzić markę Częstochowy jako silnego ośrodka pielgrzymkowego, lecz zarazem miejscowości, gdzie obejrzeć można nie tylko słynne sanktuarium jasnogórskie.

Strategia ma kosztować miasto 100 tysięcy złotych.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie