reklama

Strażacy z Gliwic pokazują, jak nie należy robić "korytarza życia"

Szymon Bijak
Szymon Bijak
Jak nie robić tzw. korytarzu życia, doskonale pokazuje film nakręcony przez Ochotniczą Straż Pożarną w Gliwicach - Brzezince. Kadr z wideo
Jak nie należy robić "korytarza życia"? Filmik nakręcony przez Ochotniczą Straż Pożarną w Gliwicach - Brzezince pojawił się w sieci. Ma on dać do myślenia kierowcom, którzy nie do końca zdają sobie sprawę, że każda sekunda się liczy.

Głównym celem "korytarzy życia" jest umożliwienie służbom sprawnego dotarcia na miejsce np. wypadku. Jak tego nie robić, pokazuje film nakręcony przez Ochotniczą Straż Pożarną w Gliwicach - Brzezince, z którym możecie zapoznać się poniżej.

Widać na nim doskonale, że strażacy musieli co chwilę zatrzymywać się, a następnie próbowali się przecisnąć między samochodami. Do całej sytuacji doszło 15 października na A1 w Gliwicach, w kierunku Częstochowy.

- Wiele razy spotykamy się z prawidłową reakcją kierujących, którzy stosują zasadę "Korytarza ratunkowego" i torują nam środek drogi, abyśmy mogli szybko dotrzeć do wypadku, pożaru lub innego zdarzenia na drodze. Niestety, zdarzają się czasem przypadki pochwały niegodne. Z takim przypadkiem spotkaliśmy się 15 października, kiedy to nasz zastęp Iveco udawał się alarmowo do pożaru samochodu osobowego na autostradzie A1 w Gliwicach, w kierunku Częstochowy. Napotkaliśmy wtedy niemałe trudności z przedostaniem się na miejsce akcji - możemy przeczytać na facebookowej stronie OSP KSRG Gliwice-Brzezinka.

Na sam koniec warto wspomnieć, że nowelizacja przepisów, która wprowadzi obowiązek jazdy na suwak, a także tworzenia korytarza ratunkowego, wejdzie w życie już 6 grudnia.

Walkę z czasem w trakcie akcji ratowniczych ma usprawnić tworzenie wspomnianego korytarzu życia, który polega na zostawieniu odstępu dla służb ratunkowych. Gdy znajdujemy się na drodze z jednym pasem ruchu, powinnyśmy zjechać maksymalnie do prawej strony i zostawić większy niż zazwyczaj odstęp od poprzedzającego pojazdu. W razie potrzeby pozwoli on nam na manewrowanie samochodem.

Jeśli natomiast dojeżdżamy do miejsca wypadku drogą dwupasmową, kierowcy poruszający się lewym pasem zjeżdżają do lewej krawędzi, a kierowcy z prawego pasa – analogicznie - do prawej. W przypadku trzech pasów ruchu kierowcy z lewego zjeżdżają do lewej krawędzi, z prawego do prawej krawędzi, a samochody jadące środkowym pasem ustawiają się jak najbliżej nich.

Aby uniknąć niejasnych sytuacji, w których kierowcy nie będą wiedzieli gdzie zjechać, ministerstwo przygotowało specjalną instrukcję (znajdziecie ją w powyższej galerii).

Nie przegapcie

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

p
ppyc

Przecież nie wystarczy instrukcja. Ministerstwo powinno zmontować filmik wspólnie z telewizją i puścić go w czasie największej oglądalności. Np. w TVP, TVN i Polsacie.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3