Stripe, technologiczny gigant, wchodzi na nowe rynki, także na rynek polski

LIS/Mat. Pras.
Stripe
Stripe, globalna platforma płatnicza wyceniana na 22,5 miliardów dolarów, wkracza na siedem nowych rynków europejskich, w tym także do Polski. Amerykański fintech podkreśla, że płatności w Stripe zajmują tylko około 10 minut.

Stripe, jedna z najszybciej rozwijających się globalnych firm technologicznych, oferująca platformę płatności online, wchodzi na polski rynek. Stripe założyli w 2010 roku w San Francisco bracia John i Patrick Collison. Szybko stali się miliarderami. Stripe umożliwia lokalnym firmom internetowym nie tylko szybciej wejść na rynek globalny, ale szansę szybszego rozwoju, dzięki możliwości akceptacji płatności z każdego krańca świata.

Fintech z San Francisco przetwarza transakcje na miliardy dolarów rocznie zarówno dla startupów jak i największych globalnych korporacji, takich jak Google, Amazon, Uber i Shopify. A jak jest w Polsce? Z usług Stripe korzystają już Kraków Startup Community, andcards oraz Pelvifly.

W Polsce jest wiele przedsiębiorczych i technologicznych talentów. Uważamy, że w tym kraju jest jeszcze więcej firm, które mogą rozwijać swój biznes także globalnie. Naszym celem jest umożliwienie jak największej liczbie firm z Polski pokazania swojej kreatywności i ambicji reszcie świata – mówi Felix Huber, szef na region EMEA w Stripe.

Z Apple Pay i Google Pay

Lokalne firmy mogą rozpocząć eksport w dowolne miejsce na świecie czy zacząć przyjmować płatności w ponad 130 walutach za pomocą infrastruktury Stripe. Klienci korzystając z rozwiązań Stripe, otrzymują dostęp do globalnej sieci płatności, infrastruktury oraz dodatkowych opcji ułatwiających prowadzenie biznesu w sieci.

Oprócz przyjmowania przelewów, przedsiębiorcy mogą korzystać z platformy do obsługi księgowości, rozliczeń czy wypłat na rzecz osób trzecich i optymalizacji płatności mobilnych - wszystko za pomocą jednego, scentralizowanego panelu zarządzania. Użytkownicy mają również dostęp do portfeli mobilnych, takich jak Apple Pay i Google Pay.

Nowe modele biznesowe

Coraz częściej działalność biznesowa prowadzona jest online i wzrasta liczba nowych firm internetowych w tym sklepów i przedsięwzięć opartych na crowdfundingu czy usługach wymagających subskrypcji. Stripe posiada dedykowane dla twórców oprogramowania i przedsiębiorców narzędzia, które wpierają firmy w rozwoju, pozwalając stać się następnym internetowym gigantem.

Stripe zmienił kompletnie działanie fundacji wspierającej #OMGKRK. Poprzez radykalną redukcję czasu spędzanego na administracji, pozwolił nam skupić się na jakości, jaką dostarczamy społeczności i członkom naszej organizacji” - przyznał Paweł Kulon, manager operacyjny #OMGKRK, krakowskiej społeczności startupowej.

Prowizja? Od 1,4 proc. + 0,25 € (Polska: 1,40 proc. + 1 PLN) za udane obciążenie karty w Polsce.

Nie przegapcie

Zobaczcie koniecznie

Aby dużo zarabiać trzeba być...Zobacz listę zawodów

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie