Stripe, jedna z najszybciej rozwijających się globalnych firm technologicznych, oferująca platformę płatności online, wchodzi na polski rynek. Stripe założyli w 2010 roku w San Francisco bracia John i Patrick Collison. Szybko stali się miliarderami. Stripe umożliwia lokalnym firmom internetowym nie tylko szybciej wejść na rynek globalny, ale szansę szybszego rozwoju, dzięki możliwości akceptacji płatności z każdego krańca świata.
Fintech z San Francisco przetwarza transakcje na miliardy dolarów rocznie zarówno dla startupów jak i największych globalnych korporacji, takich jak Google, Amazon, Uber i Shopify. A jak jest w Polsce? Z usług Stripe korzystają już Kraków Startup Community, andcards oraz Pelvifly.
W Polsce jest wiele przedsiębiorczych i technologicznych talentów. Uważamy, że w tym kraju jest jeszcze więcej firm, które mogą rozwijać swój biznes także globalnie. Naszym celem jest umożliwienie jak największej liczbie firm z Polski pokazania swojej kreatywności i ambicji reszcie świata – mówi Felix Huber, szef na region EMEA w Stripe.
Z Apple Pay i Google Pay
Lokalne firmy mogą rozpocząć eksport w dowolne miejsce na świecie czy zacząć przyjmować płatności w ponad 130 walutach za pomocą infrastruktury Stripe. Klienci korzystając z rozwiązań Stripe, otrzymują dostęp do globalnej sieci płatności, infrastruktury oraz dodatkowych opcji ułatwiających prowadzenie biznesu w sieci.
Oprócz przyjmowania przelewów, przedsiębiorcy mogą korzystać z platformy do obsługi księgowości, rozliczeń czy wypłat na rzecz osób trzecich i optymalizacji płatności mobilnych - wszystko za pomocą jednego, scentralizowanego panelu zarządzania. Użytkownicy mają również dostęp do portfeli mobilnych, takich jak Apple Pay i Google Pay.
Nowe modele biznesowe
Coraz częściej działalność biznesowa prowadzona jest online i wzrasta liczba nowych firm internetowych w tym sklepów i przedsięwzięć opartych na crowdfundingu czy usługach wymagających subskrypcji. Stripe posiada dedykowane dla twórców oprogramowania i przedsiębiorców narzędzia, które wpierają firmy w rozwoju, pozwalając stać się następnym internetowym gigantem.
Stripe zmienił kompletnie działanie fundacji wspierającej #OMGKRK. Poprzez radykalną redukcję czasu spędzanego na administracji, pozwolił nam skupić się na jakości, jaką dostarczamy społeczności i członkom naszej organizacji” - przyznał Paweł Kulon, manager operacyjny #OMGKRK, krakowskiej społeczności startupowej.
Prowizja? Od 1,4 proc. + 0,25 € (Polska: 1,40 proc. + 1 PLN) za udane obciążenie karty w Polsce.
Nie przegapcie
Zobaczcie koniecznie
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?