System katowickiej firmy Netizens sposobem na... kolejki za oceanem
MovStat to autorski produkt programistów i inżynierów z katowickiej firmy Netizens. System analizuje anonimowe dane o ruchu osób w miejscach publicznych.
- Nasze rozwiązanie bazuje na strumieniach wideo z kamer, które na bieżąco są konwertowane w liczby. Następnie dane przybierają postać statystyk, w formie intuicyjnych oraz miłych dla oka wizualizacji - tłumaczy Witold Kempa, prezes Netizens.
- W branży restauracyjnej MovStat oferuje analizę ruchu w różnych porach dnia, pokazuje aktualną długość kolejki oraz - niezwykle ważny z perspektywy placówek typu quick service restaurants - średni czasu obsługi klienta. Dzięki takim informacjom manager może reagować w czasie rzeczywistym, ale też wyciągać wnioski biznesowe w dłuższej perspektywie - podkreśla Kempa.
MovStat znalazł zastosowanie m.in. na lotnisku Katowice Airport, w punktach obsługi klienta oraz galeriach handlowych w Polsce. System został też wdrożony w stu restauracjach szybkiej obsługi na terenie Stanów Zjednoczonych i Europy (w Hiszpanii i Polsce). Wszystko to w ramach współpracy firmy z Katowic z amerykańską spółką DTiQ.
Śląski system w restauracjach w USA, Hiszpanii i Polsce
DTiQ to potentat specjalizujący się w rozwiązaniach informatycznych zapobiegających stratom w sektorze restauracji sieciowych. W swoim portfolio amerykański gigant ma już ponad 42 tysięcy klientów, w tym tak znane marki jak KFC, Subway, Hard Rock Cafe czy McDonald’s i Burger King.
Współpraca Netiznes i DtiQ zaczęła się pod koniec 2018 roku. - Po fazie wstępnych testów i pilotaży oraz podpisaniu umowy, w lipcu 2019 nastąpiło zakończenie kilkumiesięcznego procesu integracji oprogramowania Netizens z platformą DtiQ – wyjaśniają przedstawiciele katowickiej firmy. Wtedy też MovStat oficjalnie dołączył do oferty sprzedażowej Amerykanów.
Obecnie z systemu Netizens korzystają restauracje Burger King, McDonald’s, Subway oraz US Polo. W sumie to około 100 lokali, w tym jeden znajdujący się na nowojorskim Times Square. To jednak nie koniec. Docelowo w ramach umowy między katowicką firmą a DtiQ system ma zostać wdrożony w 500 lokalizacjach.
- Produkt Netizens dał nam ogromną przewagę konkurencyjną. Wzbogacili nasze rozwiązania o analizę ruchu i wykrywanie długich kolejek. Dla przykładu, przy zbyt długiej kolejce, oprogramowanie może wysyłać alerty informujące o tym pracowników sklepu - podkreśla Zachary Zoulias, Vice President of Product Management w DTiQ.
Dodajmy, że Netizens to software house, który jest dostawcą rozwiązań programistycznych i inżynierskich dla agencji interaktywnych, startupów oraz klientów, którzy stawiają na innowacje w marketingu. Firma ma swoją siedzibę w Fabryce Porcelany w Katowicach.
Zobaczcie koniecznie
Rozwiąż quiz. Dasz radę
Bądź na bieżąco i obserwuj
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?