Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczyrk: Słowacy ujawnili góralom plany zmian

Łukasz Klimaniec
Słowacy w Szczyrku chcą powtórzyć skuteczną strategię, jaka sprawdziła się m.in. po południowej stronie Chopoka i Łomnicy
Słowacy w Szczyrku chcą powtórzyć skuteczną strategię, jaka sprawdziła się m.in. po południowej stronie Chopoka i Łomnicy mat. prasowe
10-osobowe gondole, trzy restauracje, darmowe parkingi i trasy wydłużone do 22 km - konkrety uspokoiły nastroje w Szczyrku.

Osiem miesięcy po zakupie Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego (SON) przez słowacką spółkę Tatry Mountain Resorts Słowacy wreszcie podali szczegóły inwestycji.

- Słowacy wcześniej nie ujawniali konkretów. Milczeli, a to budziło wśród mieszkańców wiele emocji - przyznaje Sabina Bugaj, szefowa Miejskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Informacji w Szczyrku. Pod Skrzy-cznem pojawiały się spekulacje dotyczące intencji słowackiego inwestora. Można było nawet usłyszeć, że Słowacy przejęli ośrodek, by go zamknąć.

Chcąc uspokoić nastroje, spółka TMR po przeprowadzeniu dokładnego rozeznania ujawniła plany inwestycyjne.

- Pragniemy powtórzyć w Szczyrku naszą skuteczną strategię inwestycyjną, która dla Tatr oznaczała nową erę w systemach transportowych i modernizacji ośrodków - podkreśla Dušan Slavkovský, dyrektor Ośrodków Górskich i członek zarządu TMR.

W pierwszej kolejności zostanie przebudowana i poszerzona część tras. Ich długość wzrośnie do 22 km. Największe zmiany szykują się w infrastrukturze wyciągów narciarskich. Słowacy wybudują w Szczyrku kolej gondolową (10-osobowe wagoniki), podobną do tych, jakie pracują po południowej stronie Chopoka i w Tatrzańskiej Łomnicy. Będą też cztery 6-osobowe wyciągi kanapowe i jedna 8-osobowa. Powstaną trzy restauracje i cztery darmowe parkingi, które pomieszczą 1500 aut.

Sęk w tym, że na narciarskie eldorado trzeba poczekać - Słowacy najpierw muszą uregulować kwestie prawne, co zajmie im czas do połowy 2016 roku. Dopiero wtedy ruszy budowa.

Ale już w tym roku narciarzy w Szczyrku czekają zmiany. Jedną z nich ma być wspólny skipass na trasy SON i Centralnego Ośrodka Sportu. Co ciekawe, w COS powstanie nowy odcinek - przedłużenie trasy FIS łączące Jaworzynę z dolną stacją.

Pozwoli to w dalszej perspektywie uruchomić naśnieżaną trasę na dłuższym odcinku.

Z kolei w centrum Wisły już z początkiem grudnia zostanie uruchomiona stacja narciarska Skolnity z 4-osobową kanapą i trasami narciarskimi o długości 1100 metrów i 1000 metrów.

- To dwie niezależne trasy, które nie idą wzdłuż wyciągu, ale dookoła. Widokowo to bardzo efektowne odcinki. Można powiedzieć, że Skolnity została odkryta na nowo - mówi Janusz Tyszkowski ze stacji narciarskiej Skolnity.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!