Efekty inwestycji? - Mieszkańcy Gliwic zyskali szybkie, bezpośrednie połączenie z Warszawą oraz krótszą podróż do Katowic. Odnowione stacje Zabrze i Ruda Śląska Chebzie oraz przystanek Katowice Załęże zapewniają wygodną obsługę w połączeniach aglomeracyjnych – wyliczają przedstawiciele PLK.
Jak dodają między Gliwicami a Warszawą codziennie kursuje sześć pociągów Pendolino, pokonując trasę w 2 godziny i 47 minut. - W nowym rozkładzie jazdy 2015/16 trasę z Katowic do Gliwic najszybsze pociągi pokonują w 25 minut, a składy regionalne w ok. 32 minuty. W ciągu doby na trasie Katowice – Gliwice – Katowice kursuje prawie 100 pociągów. To efekt przebudowanej infrastruktury i zwiększenia prędkości pociągów do 100 km/h – dodaje Jacek Karniewski, rzecznik śląskiego oddziału PLK.
W ubiegłym roku wielka modernizacja weszła w fazę finalną, to znaczy remont na trasie Katowice – Chorzów Batory. - PLK wymieniła tory, rozjazdy i sieć trakcyjną. Zamontowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, gwarantują sprawny przejazd pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Lepszy komfort obsługi w ruchu regionalnym zapewnia pasażerom przebudowany przystanek Katowice Załęże – wylicza rzecznik.
Całe przedsięwzięcie, czyli przebudowa szlaku Katowice i Gliwice, rozpoczęło się w 2013 roku na dwóch odcinkach Chorzów Batory – Świętochłowice – Ruda Śląska Chebzie oraz Zabrze – Gliwice. Kolejny odcinek Ruda Śląska Chebzie – Ruda Śląska – Zabrze został oddany do eksploatacji w grudniu 2014 r.
W trakcie inwestycji odnowiono trzy przystanki kolejowe w Zabrzu, Rudzie Śląskiej Chebziu i Załężu. Na wszystkich remont przeszły perony, postawiono nowe wiaty, wymieniono oświetlenie oraz małą architekturę.
- Ponadto zakres prac na szlaku Katowice – Gliwice obejmował roboty z branży automatyki, telekomunikacji, elektroenergetyki oraz rewitalizację obiektów inżynieryjnych. Szacunkowy koszt wszystkich prac to ok. 134 mln zł – dodają przedstawiciele PLK.
I podsumowują: w ostatnich latach PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na Śląsku 2,5 mld zł na poprawę infrastruktury, lepszą obsługę pasażerów i usprawnienia przewozu towarów. Do 2023 r. planowane są inwestycje za 9 mld zł, poprawiające obsługę śląskiej kolei.
W połowie 2016 r. zakończy się natomiast przebudowa stacji i dworca w Gliwicach. Będą przebudowane dwa przejścia pod torami, wszystkie perony, które zostaną wyposażone w ruchome schody, wiaty, ławki, tablice informacyjne, oświetlenie. Zapewniony będzie dostęp dla osób niepełnosprawnych. Całkowicie przebudowany i zmodernizowany zostanie budynek stacji.
*Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy NA ŻYWO + ZDJĘCIA + WIDEO
*Abonament RTV na 2016: Ile kosztuje, kto nie musi płacić SPRAWDŹ
*Horoskop 2016 dla wszystkich znaków Zodiaku? Dowiedz się, co Cię czeka
*Jesteś Ślązakiem, czy Zagłębiakiem? Rozwiąż quiz
*1000 zł na dziecko: JAK DOSTAĆ BECIKOWE? ZOBACZ KROK PO KROKU
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?