Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szlak Zabytków Techniki: Te miejsca kochamy odwiedzać. Oto najbardziej topowe ZDJĘCIA

tos/mat.pras.
5. Muzeum Browaru w Żywcu - w 2017 roku odwiedziło je 83 415 osób.
5. Muzeum Browaru w Żywcu - w 2017 roku odwiedziło je 83 415 osób. archiwum DZ
Aż 1 200 000 osób skorzystało w 2018 roku z oferty czterdziestu dwóch obiektów znajdujących się na Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego. Dla porównania w 2017 roku było to 945 tysięcy osób. Jak przekazuje Śląski Urząd Marszałkowski, było to możliwe dzięki olbrzymiemu zaangażowaniu pracowników wszystkich szlakowych obiektów oraz przekonaniu, że zabytki techniki opowiadają fascynujące historie.

- Cieszy mnie, że proponowana przez obiekty Szlaku oferta wzbudza tak wielkie zainteresowanie. Właściciele i zarządcy przemysłowych zabytków bardzo starają się, by proponowane atrakcje były różnorodne i wyjątkowe. Województwo Śląskie konsekwentnie pomaga im w rozwoju, koordynując funkcjonowanie Szlaku. Przynosi to wymierne efekty dla całego regionu. Z dumą możemy powiedzieć, że to właśnie tu znajduje się najpopularniejsza i najciekawsza trasa turystyki industrialnej w Polsce – mówi marszałek województwa śląskiego Jakub Chełstowski.

INDUSTRIADA 2019: sprawdźcie program i zaplanujcie

Powody do radości powinny mieć również obiekty, które znalazły się na Szlaku w 2017 roku, a w 2018 roku odnotowały największy wzrost frekwencji: Muzeum Hutnictwa Cynku w Katowicach-Szopienicach ze wzrostem na poziomie 850 procent, a także katowicka Fabryka Porcelany i familoki w Czerwionce-Leszczynach ze wzrostem o ponad 300 procent.

Gala Plebiscytu Sportowiec Roku woj. śląskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo