DTŚ w Gliwicach
Koncepcje dotyczące powstania takiego drogowego połączenia Gliwic i Katowic sięgają co najmniej lat 70. ubiegłego stulecia. Fizycznie budowa ruszyła na przełomie lat 70. i 80. i z dłuższymi lub krótszymi przerwami toczy się do dzisiaj.
ZOBACZCIE, JAK WYGLĄDAŁA BUDOWA DTŚ W GLIWICACH
Co kilka lat otwierane były kolejne odcinki, a jednocześnie ruszała budowa kolejnych. Łatwo więc zauważyć olbrzymią rozpiętość w czasie. Pierwsze odcinki drogi od ostatnich dzielą dwie dekady. Niektóre fragmenty średnicówki powstały jeszcze w poprzednim ustroju. Zmieniła się więc technologia budowy oraz wykorzystywane materiały.
Nie przegap
W marcu 2016 roku ziściły się plany sprzed czterdziestu lat. Miasta aglomeracji połączy droga szybkiego ruchu, biegnąca na osi wschód-zachód. Od Katowic do Gliwic.
Zobacz koniecznie
Drogowa Trasa Średnicowa, bo oczywiście o niej mowa, liczy 31,3 km długości i biegnie będzie od węzła z DK88 w Gliwicach, przez centrum tego miasta i węzeł z autostradą A1, Zabrze, Rudę Śląską, Świętochłowice i Chorzów, aż do centrum Katowic, tunel pod rondem do węzła Bagienna.
🔔🔔🔔
Pobierz bezpłatną aplikację Dziennika Zachodniego i bądź na bieżąco!
Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy do niej zakładkę, w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią koronawirusa.
Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania.
Bądź na bieżąco i obserwuj
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?