MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tak powstaje 240-metrowy wiadukt w Bielsku-Białej. Mamy najnowsze ZDJĘCIA Z ROZBUDOWY ul. Kwiatkowskiego. Jest dobra wiadomość dla kierowców

Kamil Lorańczyk
Zbliżenie na zbrojenie płyty wiaduktu. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Zbliżenie na zbrojenie płyty wiaduktu. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej
Mamy kolejne informacje z rozbudowy ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego w Bielsku-Białej, która nieustannie budzi zainteresowanie mieszkańców miasta. Nic dziwnego, bo to jedna z największych inwestycji w stolicy Podbeskidzia w ostatnich latach. Prace dotyczą nie tylko 600-metrowego odcinka tej ulicy pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Warszawską a rondem Ofiar Katynia. Przebudowa w zasadniczym zakresie obejmuje budowę nowego wiaduktu nad linią kolejową nr 139. Postęp prac widoczny jest na ZDJĘCIACH Z PLACU BUDOWY w naszej galerii. Ich autorem jest Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej.

Spis treści

Rozbudowa ulicy Kwiatkowskiego w Bielsku-Białej

Przez lata w ciągu ulicy Kwiatkowskiego znajdował się ogromny wiadukt. Kierowcy korzystali z niego jadąc zarówno do Bielska-Białej, jak i do centrum handlowego Sarni Stok. Była to także popularna trasa, którą odbywał się ruch ciężki. Duża intensywność użytkowania sprawiła, że potrzebne było wprowadzenie na tym odcinku ograniczenia tonażu, a także zamontowano tam specjalne bramownice, które jak wiadomo, były wielokrotnie niszczone. W końcu przyszedł czas na przebudowę (powoli zmierzającą do końca). Jak obecnie wygląda odcinek tej drogi pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Warszawską a rondem Ofiar Katynia?

Rozbudowa ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Bielsku-Białej

- Wiadukt mamy na ukończeniu, mogę to już z pewną ulgą zakomunikować – mówi Małgorzata Matejko z Miejskiego Zarządu Dróg w Bielsku-Białej. Jak dodaje, sukcesywnie wykonywane jest betonowanie płyty. - Jesteśmy za połową, czyli można powiedzieć, że wiadukt jest realizowany nawet lekko przed terminem – podkreśla.

Niedawno zakończył się jeden z kluczowych etapów rozbudowy, jakim było zamontowanie 195 belek konstrukcyjnych nowego wiaduktu o długości 240 m w obrębie linii kolejowej nr 139. Drogowcy przystąpili już do wylewania betonu.

- Czeka nas jeszcze wykonanie wjazdu na obiekt, który będzie wykonany w nasypie ziemnym w murach oporowych. To także istotny element, bo nośności musi mieć tożsame co i wiadukt, czyli takie, jakie wymagamy w tym miejscu dla ruchu ciężkiego – zaznacza Małgorzata Matejko.

Równolegle prowadzone są roboty w ciągu ulicy Michała Grażyńskiego na wlotach do Ronda Ofiar Katynia. Obecnie ruch samochodowy odbywa się po zachodniej części jezdni. Po stronie wschodniej mocno zaś zaawansowana jest budowa drugiej połowy mostu na potoku Starobielskim. Rozbudowa mostu pozwala poszerzyć ulicę Grażyńskiego o dodatkową jezdnię umożliwiającą zjazd z ul. Kwiatkowskiego w kierunku centrum z pominięciem ronda.

- Do dwóch tygodni będzie już zabetonowany ustrój nośny na drugiej części. Pewnym problemem są znowu sieci, które nie są ujęte na mapach, nie ma ich w związku z tym w projektach, a odkrywamy je w trakcie robót. Są to w tym przypadku zarówno teletechnika, sieci energetyczne, jak i odwodnienie deszczowe. (…) Mogę powiedzieć, że gestorzy sieci współpracują, czyli nie tworzą barykad, które by nam tutaj bardzo spowolniły działania – wyjaśnia Małgorzata Matejko.

Dobra wiadomość dla kierowców. Kiedy zniknie wahadło?

Pierwsza zdecydowanie odczuwalna przez kierowców zmiana w tym rejonie planowana jest jeszcze przed zimą. Wiele wskazuje na to, że usunięcie wahadła będzie możliwe na koniec tego roku.

Małgorzata Matejko podkreśla, że poza ukończeniem konstrukcji wiaduktu pozostają do wykonania roboty izolacyjne, budowa chodników, ścieżek rowerowych, montaż lamp i barier. - Trzeba także pamiętać o peronie kolejowym, który też jest w naszym zakresie. (…) Po modernizacji będzie możliwość zejścia na peron z wiaduktu w ciągu ul. Kwiatkowskiego. To zejście będzie wybudowane na nowo, ale też wzbogacone o windę dla osób niepełnosprawnych zgodnie z obecnymi wymogami i potrzebami mieszkańców – dodaje.

Harmonogram przewiduje zakończenie całości robót mostowych i drogowych na ulicy Grażyńskiego oraz na rondzie Ofiar Katynia na czerwiec przyszłego roku.

Obecnie koszt inwestycji szacowany jest na 67,5 mln zł.

Zbliżenie na zbrojenie płyty wiaduktu. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Tak powstaje 240-metrowy wiadukt w Bielsku-Białej. Mamy najn...

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polska nie jest gotowa na system kaucyjny?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni