Tak wygląda nowy pociąg Leo Express. Przyjedzie też do nas? WIDEO + ZDJĘCIA

tos/mat.prasoweZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (10 zdjęć)
Nowy pociąg Leo Express Sirius dotarł do Czech z portu w niemieckiej Bremie i zaczyna właśnie przygotowania do testów na torze w Velimiu. Czeski przewoźnik ma nadzieje, że pociąg zostanie dopuszczony do ruchu możliwie jak najszybciej, tak aby nowe jednostki mogły zacząć swoją pracę już na początku przyszłego roku.

Pociąg Sirius, zaprojektowany przez Leo Express i partnerów jest zbudowany w oparciu o sugestie pasażerów. Nazwa została wybrana spośród ponad 4000 propozycji, które zostały nadesłane przez klientów Leo Express.

W projekt nowego pociągu zaangażowało się wiele czeskich studiów projektowych i dostawców z tego kraju. Co piąta część używana w pociągu pochodzi z Czech. Z tego kraju pochodzi także cały system bezpieczeństwa. Oprócz tego, że transport kolejowy jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu, Sirius może pochwalić się wysokim stopniem odzysku energii i niższym zużyciem dzięki lekkiej aluminiowej konstrukcji. Jeśli pasażerowie zdecydują się podróżować pociągiem zamiast samochodem, zaoszczędzą 97% energii i przyczynią się do obniżenia emisji.

- Pasażerowie Leo Express nie tylko nazwali pociąg, ale także stworzyli całą jego koncepcję. Wewnętrzny układ jednostek i poszczególnych elementów został zaprojektowany zgodnie z ich potrzebami, które były monitorowane przez Leo Express w czasie rzeczywistym za pomocą ankiet. Pociąg nie posiada barier dla rodziców z wózkiem, dla pasażerów na wózkach inwalidzkich oraz podróżujących z rowerami. Oczywiście w pociągu jest więcej miejsca na bagaż, narty i rowery. Uwzględniane są również indywidualne potrzeby pasażerów, jak różne klasy podróży i strefa dla dzieci - mówi Emil Sedlarik z Leo Express.

Do tej pory Leo Express kupił trzy EZT od największego producenta na świecie i jest autorem oraz właścicielem ich koncepcji i projektu. Firma ma opcję zakupu 30 kolejnych jednostek.

Nie przegapcie

Całkowita wartość transakcji wynosi 5 miliardów CZK. W grudniu Leo Express rozpocznie działalność na torach regionalnych w regionach Pardubice i Zlin z jednostkami Leo Express Lint. Firma ogłosiła przetarg na nowe pociągi do transportu regionalnego w regionie ołomunieckim i w Pradze oraz wyraziła zainteresowanie transportem regionalnym na Słowacji.

Leo Express jest obecny również w Polsce. Obsługuje połączenia z Krakowa przez Katowice do Pragi. Niebawem pojawić się mają połączenia Pragi z Wrocławiem.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3