Tak zmienia się dąbrowski Gołonóg: nowy tunel, rondo, stacja kolejowa. Potem centrum przesiadkowe

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Tak zmienia się stacja kolejowa oraz cały układ komunikacyjny wokół dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej - GołonoguZobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Tak zmienia się stacja kolejowa oraz cały układ komunikacyjny wokół dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej - GołonoguZobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Dariusz Nowak
W Dąbrowie Górniczej – Gołonogu trwa przebudowa stacji kolejowej, budowa nowego tunelu pod torami kolejowymi, a w dalszej kolejności centrum przesiadkowego. Z każdym tygodniem widać coraz więcej nowości na placu budowy. Zobacz w galerii, jak zmienia się miasto.

Po ułożeniu toru nr 2 trwała tam budowa peronu nr 2 od strony dworca. Potem ruch pociągów został przełożony na ułożony właśnie tor. Wtedy też rozpoczęła się przebudowa toru nr 1 na ponad 800-metrowym odcinku, budowa peronu nr 1 od strony ul. Parkowej oraz budowa drugiej części tunelu drogowo-pieszo-rowerowego. Przyspieszą teraz także prace przy budowie drugiego ronda – na skrzyżowaniu ul. Parkowej z Wczasową.

Prace w rejonie przejazdu rozpoczęły się na początku września 2021 roku od przebudowy odwodnienia poza pasem drogowym. Jednocześnie ekipy budowlane zaczęły przygotowania do budowy tymczasowego przejścia i przejazdu przez tory, z którego od listopada korzystają kierowcy. Zamknięcie przejazdu umożliwiło rozpoczęcie budowy tunelu drogowego pod torami.

ZOBACZCIE ZDJĘCIA

Na stacji Gołonóg powstaną nowe zewnętrzne perony: przy budynku dworca oraz od strony ul. Parkowej. Komunikację między nimi oraz dostanie się z jednej strony miasta na drugą ułatwi podziemne przejście. – Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły skorzystać z wind – podkreśla Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK. Przebudowa obejmuje również tory i sieć trakcyjną. Zostanie zabezpieczony teren pod dodatkowe tory dla kolei aglomeracyjnej.

Projekt przebudowy układu drogowego przy stacji w Gołonogu przewiduje także budowę rond na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego (dawniej Piecucha) oraz Parkowej i Wczasowej. Powstaną również nowe chodniki i drogi rowerowe. Termin zakończenia prac zaplanowano na 31 grudnia 2022 roku. W dalszej kolejności ma tu powstać centrum przesiadkowe, miasto cały czas zabiega, by PKP przebudowały także dworzec w Gołonogu.

Przebudowę peronów oraz układu torowego i drogowego przy stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg, PKP PLK i miasto zleciły w zeszłym roku dąbrowskiej firmie Nowak-Mosty. Inwestycja warta jest 67,5 mln zł.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

Marlena Maląg o programach dla seniorów - iPolitycznie plus

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie