18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Testowaliśmy nowy dworzec autobusowy i tunel pod dworcem PKP w Katowicach [ZDJĘCIA, WIDEO]

DN
W piątek, 1 lutego, o godzinie 16 specjalnie dla Was sprawdziliśmy, jak jedzie się nowym tunelem pod dworcem. Od soboty, a właściwie od nocy z piątku na sobotę, mogą z niego korzystać wszyscy kierowcy.

300-metrowym tunelem przejedziemy od strony ulicy św. Jana w stronę Mikołowskiej Mikołowskiej oraz od Mikołowskiej i Marii Goeppert-Meyer do Dworcowej i Kościuszki. Na razie nie zjedziemy do tunelu ze Słowackiego (jadąc od strony ulicy Mickiewicza) - lewoskręt nie jest czynny, bo jest tu jeszcze plac budowy galerii hadlowej.

Przejazd zajmuje nam zaledwie kilkanaście sekund, choc obowiązuje tu prędkość 30 kilometrów na godzinę. I naprawdę - nie rozpędzajcie się, bo na każdym wyjeździe jest sygnalizacja świetlna. M.in. mniej więcej co minutę zielone światło będą mieć autobusy, a osobówki muszą czekać. Żeby było jeszcze trudniej, wyjazd, i w stronę Słowackiego, i Dworcowej, jest dość stromy (8 proc. nachylenia).

Na co trzeba jeszcze zwrócić uwagę? Przede wszystkim na to, aby nie wjechać zamiast do tunelu - na podziemny dworzec, czyli pasem dla busów. Bo nie dość, że dojedziemy do przystanku, to na dodatek - możemy zderzyć się czołowo z jadącym autobusem. Autobusy jeżdżą tu bowiem "po angielsku", czyli lewą stroną, a nie prawą. Skrajny prawy pas jest więc dla nich wyjazdem z podziemnego dworca.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo