Tiry znów jadą przez Dąbrowę Górniczą. Potrzebna jest budowa nowej drogi do Euroterminala

OPRAC.:
Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Mieszkańcy Sławkowa wielokrotnie protestowali przeciwko zbyt dużemu obciążeniu lokalnych dróg ciężkim transportem. Budowa łącznika do Euroterminala jest konieczna Przesuń zdjęcia w prawo - wciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE A.Gola/UMSławków
Od piątku, 2 kwietnia, przez dwa miesiące tiry i ciężarówki znów mogą dojeżdżać ul. Strzemieszycką do Euroterminalu w Sławkowie. Prezydent Dąbrowy Górniczej i burmistrz Sławkowa niedawno zaapelowali do premiera o osobiste zaangażowanie w sprawę budowy łącznika drogowego, który rozwiązałby problem ruchu ciężarowego na drogach lokalnych w tym rejonie.

Do 1 kwietnia zakaz ruchu dla pojazdów o masie powyżej 7 ton obowiązuje od skrzyżowania z DW 790 do ul. Zakawie. Nie dotyczy autobusów miejskich, służb komunalnych oraz ciężarówek dojeżdżających do nieruchomości na tym odcinku, na których prowadzona jest działalność gospodarcza. Odstępstwem jest także dojazd od ul. Strzemieszyckiej do firm przy ul. Rudnej, Rodzinnej i Ciołkowizna.

W piątek, 2 kwietnia, na dwa miesiące, zakaz został zniesiony i ruch ciężarówek na ul. Strzemieszyckiej ponownie jest możliwy. Równocześnie ograniczenia w ruchu ciężarowym w rejonie Euroterminalu zostały wprowadzone w Sławkowie. Po dwóch miesiącach sytuacja się zmieni i ruch ponownie skierowany zostanie przez Sławków.

ZOBACZCIE ZDJĘCIA

Od sierpnia 2020 roku takie zmiany naprzemiennie wprowadzane są co dwa miesiące. To efekt porozumienia prezydenta Dąbrowy Górniczej, burmistrza Sławkowa i starosty będzińskiego.

Problem nadmiernego obciążenia lokalnych dróg znany jest od wielu lat. Dotyczy to m.in. ul. Hrubieszowskiej w Sławkowie i Strzemieszyckiej w Dąbrowie Górniczej, które traktowane są jako drogi tranzytowe. Dzieje się tak, bo sławkowski Euroterminal nie jest odpowiednio skomunikowany z trasą S1 ani z DK 94. Cierpią przez to okoliczni mieszkańcy, dla których wzmożony ruch ciężarówek, generujący duży hałas i emisję spalin, jest sporym utrapieniem.

Sprawa nie ma wyłącznie lokalnego charakteru, bo działalność terminali przeładunkowych ma wymiar międzynarodowy, który rzutuje na rozwój gospodarczy całego kraju. Funkcjonują tam m.in. spółki sektora publicznego, określane jako strategiczne dla państwa. Dlatego w tej sprawie konieczne jest wsparcie na szczeblu rządowym. O rozwiązanie tego problemu do władz centralnych wielokrotnie apelowali samorządowcy z Dąbrowy Górniczej i Sławkowa. Jak dotąd niestety nic się nie zmieniło, budowa łącznika nie ruszyła, a ruch ciężarowy wciąż odbywa się między domami.

Rafał Adamczyk, burmistrz Sławkowa, oraz Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej, 18 marca 2021 roku, po raz kolejny zaapelowali do premiera Mateusza Morawieckiego o priorytetowe potraktowanie budowy łącznika między DK 94 i Euroterminalem i wpisanie jej jako inwestycji kluczowej do Krajowego Programu Odbudowy.

OTO PEŁNA TREŚĆ APELU

Zobacz koniecznie

Musisz to wiedzieć

Polacy boją się biedy

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie