18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

T-Mobile zamiast Ery. A jak zmieniały się inne marki? [ZOBACZ]

Sławomir Cichy
T-Mobile.com
Wkrótce zniknie Era - znana wszystkim marka sieci telefonii komórkowej. Sieć zmienia nazwę na T-Mobile. Zmiana znaku graficznego marki nie jest niczym dziwnym. Przypomnijmy sobie znane kiedyś logotypy.

Już za kilka dni, dokładnie 5 czerwca z reklam i wystaw salonów zniknie logo Ery, operatora telefonii komórkowej. W jego miejsce pojawi się charakterystyczny znaczek T-Mobile, marki należącej do Deutsche Telekom. Zmiana wizerunku będzie kosztować Niemców ok. 100 mln zł, bo klienci zobaczą też nowy wystrój ponad 330 salonów.

Zmiana znaku graficznego nie jest podstawą do wypowiedzenia umowy. Jak zapewniają w Erze, to jedynie zmiana wizerunkowa, która w żadnym wypadku nie zmienia dotychczasowym klientom wysokości taryf ani dostępności do usług. Podobną metamorfozę przechodziły już inne marki na polskim rynku.

Po co się to robi? Czasem zmiana logo powoduje jednocześnie zmianę wizerunku produktu i jego designu. Towary uważane za nieciekawe wzorniczo i jakościowo stają się po zmianach przebojami rynku. Najczęściej jednak zmiana ma podkreślać rozpoznawalną globalną markę lub nowego właściciela. Niektóre globalne firmy jak na przykład Pepsi czy Fiat eksperymentują ze znakami firmowymi regularnie, odświeżając je, by zwrócić na siebie uwagę kolejnego pokolenia.

Nowa umowa? Warto poczekać

Prof. Andrzej Barczak, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach:
Radziłbym się teraz wstrzymać ze wszelkimi umowami zawieranymi z Erą. T-mobile z pewnością zaproponuje nowym klientom albo przedłużającym umowę ciekawsze warunki albo najnowocześniejsze aparaty aby w interesujący sposób pokazać się na rynku. Niewykluczone, że wejście Deutsche Telekom ze swoją marką do Polski, to początek wojny cenowej między operatorami.


Photobucket

1995 r. Słaba w Europie wizerunkowo koreańska firma GoldStar zmienia nazwę na LG. Kampania reklamowa i współpraca m.in. z Philipsem sprawia, że staje się jednym z największych producentów matryc LCD ale także poszukiwanego sprzętu RTV.

Firma Google znalazła z kolei sposób na atrakcyjną sprzedaż swojego logo. Poza standardowym wizerunkiem, internauci w ciekawy sposób informowani są o ważnych wydarzeniach globalnych i regionalnych.

1996 r. Większościowym udziałowcem Banku Śląskiego została holenderska grupa ING. Po połączeniu w 2001 r. z ING Bank N.V. zmiany objęły nie tylko logo, ale wizerunek oddziałów. Oficjalnie bank występuje pod nazwą ING Bank Śląski.

Czy jeszcze ktoś pamięta kiedy rozdawano Paszporty Polsatu? 100 tys. książeczek i akcja reklamowa promowała nowe logo stacji. Po 12 latach i tak wygląda zupełnie inaczej. Ze starego wizerunku pozostało jedynie symboliczne słoneczko.

2005 r. Idea zmienia się w Orange. Firma o mocnej pozycji na lokalnym polskim rynku otrzymała logo telefonii komórkowej znanej w 18 krajach. TP SA przez 10 lat płacić ma za to 1,6 proc. rocznych przychodów operatora komórkowego.

2011 r. Oficjalnie - impulsem do zmiany było Euro 2012. Nieoficjalnie mówi się, że odświeżenie logotypu ma symbolizować zmiany w związku. Znaczek odbierany jest pozytywnie, w przemianę działaczy niewielu wierzy.

2008r. Decyzja o likwidacji marki Commercial Union. W ciągu dwóch lat nazwa miała zniknąć z rynku, na rzecz nazwy właściciela - Grupy Ubezpieczeniowej AVIVA. Obawy o zamieszanie jakie to wywoła nie sprawdziły się.

1997 r. na rynku nośników magnetycznych pojawia się francuska firma EMTEC. Podobieństwo do BASF nieprzypadkowa. Niemcy sprzedali część firmy i zmiana była konieczna dla odróżnienia od dotychczasowego właściciela.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty