Tramwaj Odrodzenie. Prezydent Krupa chce usłyszeć, co mieszkańcy sądzą o jego pomyśle [WIDEO]

MIWZaktualizowano 
Od dziś rozpoczyna się akcja informacyjna, związana z budową szybkiego tramwaju w Katowicach. Działa już specjalna strona internetowa poświęcona tej inwestycji, a przedstawiciele urzędu miejskiego oraz Tramwajów Śląskich zapowiadają cykl spotkań z mieszkańcami południowych dzielnic Katowic.

Pierwsze odbędzie się 13 kwietnia o godz. 17.30 w Gimnazjum nr 19 im. H. Sławika (ul. Spółdzielczości 2), następne zaś w: V Liceum Ogólnokształcącym im. W. Broniewskiego przy ul. Jankego 65 (14 kwietnia o godz. 17.30), Szkole Podstawowej nr 27 im. W. Szafera przy ul. Łętowskiego 18 (15 kwietnia o godz. 17.30) i w centrum Bażantowo Sport przy ul. Pijarskiej 3 (16 kwietnia o godz. 17.30).

- Na spotkaniach przewidujemy możliwość rozmowy mieszkańców z ekspertami, których w tych spotkaniach będą brali udział oraz możliwość przedstawienia swoich spostrzeżeń i opinii związanych z tą inwestycją – mówił podczas dzisiejszej konferencji prasowej Marcin Stańczyk, kierownik referatu promocji urzędu miasta w Katowicach.

ZOBACZ TAKŻE:
Tramwaj czy kolejka leśna na południe Katowic [MAPA TRASY, WARIANTY]

Informacje o pomyśle szybkiej linii do południowych dzielnic miasta mają znaleźć się także na billboardach, citylightach oraz reklamach i plakatach, które umieszczone zostaną w pojazdach komunikacji miejskiej.

Jak poinformował Marcin Krupa pomysł budowy szybkiego tramwaju został dopisany do listy Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, co daje szansę, że zostanie zfinansowany w niemal 2/3 z unijnych pieniędzy. Pierwsze kroki związane z inwestycją poczyniły też Tramwaje Śląskie. Spółka ogłosiły przetarg na przygotowanie studium przedprojektowego.
- Chcemy, aby najdalej do lipca wyłoniona w tym przetargu firma oceniła przedstawione warianty przebiegu linii, a także koszty ich realizacji, w tym także koszty społeczne – powiedział Tadeusz Freisler, prezes Tramwajów Śląskich.

W trakcie dzisiejszej konferencji prezydent Krupa po raz kolejny powtórzył, że szybki tramwaj na południe Katowic jest koniecznością. Stwierdził, że ze względu na czas realizacji tej inwestycji nie chciałbym organizować referendum w tej sprawie. Obiecał natomiast, że w trakcie konsultacji społecznych wyłoniony zostanie do realizacji taki wariant przebiegu linii, który najbardziej będzie odpowiadał mieszkańcom.

Przypomnijmy, że pomysł szybkiego tramwaju prezydent Krupa przedstawił w styczniu. Linia miałaby połączyć Brynów z Kostuchną (szczegółowy przebieg linii pozostaje sprawą otwartą – urząd miasta przedstawił kilka możliwych wariantów). Ze wstępnych założeń wynika, że tramwaj miałby się poruszać z prędkością 60 km na godzinę i przewozić do 5 tys. pasażerów na godzinę. Aby zachęcić mieszkańców do korzystania z tego środka transportu w pobliżu przystanków mają zostać zbudowane parkingi - kierowcy mieliby tam zostawić swój samochód i dalszą jazdę kontynuować tramwajem. Linia powinna być gotowa najdalej w roku 2019, a jej budowa pochłonąć 90 mln zł.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kolejarz

Ligota - Podlesie? Nigdy nie było takiego odcinka torów.

G
Gość

stać mnie na auto a nie na badziew isyf zwany komunikacja miejska

T
Tutejsza

Wcześniej wiadukt przed Brynowską Pętlą blokował DTŚ-kę ,która w latach 80/90-tych była kierowana na południe.Wyburzano domy , wiadukt poszerzono i ówczesną DTŚ - kę przegrodził Lidl . Obecny prezydent na stolec wjechał kolejką linową ,dziś mami tramwajem i to na etapie koncepcyjnym pokrętną trasą .Trasa taka jest defektywna -wymagająca częstych remontów i wolniejsza .Widać autorom nawet Starotestamentowa zasada: . . prostujcie drogi Panu . . . - jest nieznana .W rejonie tym rdzewieją gotowe tory Ligota - Podlesie ,które należałoby udrożnić i przywrócić do eksploatacji ,na pierwszym etapie szynobusami .Tylko do tego trzeba mieć konsekwentną koncepcję i chęć jej wdrożenia w życie ,a nie mamienia mieszkańców .

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3